دستورات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اجرای برجام در نامه به رئیس‌جمهور؛


اقدامات مربوط به نوسازی اراک و معامله اورانیوم غنی‌شده موجود تنها پس از اعلام پایان پرونده pmd و پس از انعقاد قرارد مطمئن و با تضمین کافی آغاز خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای به آقای روحانی رئیس‌جمهور و رئیس شورای‌عالی امنیت ملی، با اشاره به بررسیهای دقیق و مسئولانه برجام در مجلس شورای اسلامی و شورای‌عالی امنیت ملی و عبور این موافقتنامه از مجاری قانونی، دستورات مهمی را در خصوص رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیه کشور صادر و با برشمردن تأکیدات و الزامات 9 گانه در اجرای برجام، مصوبه جلسه 634 مورخ 19/5/94 شورای عالی امنیت ملی را با رعایت این موارد و الزامات تأیید کردند. 
ادامه مطلب ...

حضور روحانیون در فضای مجازی یک ضرورت است/ ماجرای توصیه مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی

حجت‌الاسلام و المسلمین کهوند در گفت و گو با گرداب:


نکته ای که در این میان وجود دارد این است که فضای مجازی با تمام ابزارهایی که اعم از فیلم و عکس و متن و ... دارد، گستره تاثیرگذاری بالایی دارد اما عمق اثر گذاری آن کم است.
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۶۵۱۷
گروه فرهنگ و جامعه گرداب: دایره تبلیغ سنتی و اصیل هر چند کم است اما عمق آن بسیار زیاد است. این در حالی است که زمینه و فرصت برای تبلیغ در فضای مجازی بالاست و در مقابل عمق آن کم است. با ترکیب این 2 با یکدیگر و حضور روحانیون هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی، می توان به نقطه ای مطلوب از تبلیغ دینی دست یافت." این جملاتی است که حجت الاسلام محمد کهوند، از روحانیون فعال در حوزه فضای مجازی در تبیین میزان اثربخشی تبلیغ در فضای مجازی و بیان تجربیات خود، مطرح کرد. متن این گفتگو را در ادامه بخوانید. 
ادامه مطلب ...

غرش "فایترهای" نهاجا در منطقه رزمایش


به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رزمایش مشترک  "محرم"  در حالی در 27 و 28 مهر ماه انجام شد که سه نیروی عمل کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران یعنی نزاجا، نهاجا و پدافند در انجام موفقیت آمیز و به هنگام آن نقش مهمی را ایفا کردند. 

 در این رزمایش یگان‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران در یک روز قبل از برگزاری مانور نظامی به گسترش نیروهای خود در منطقه عملیاتی غرب کشور پرداختند و رزمایش مشترک محرم آجا با "رمز لبیک یا حسین" با فرمان امیر سرتیپ  "محمد محمودی" معاون اجرایی فرمانده کل ارتش در منطقه عمومی غرب کشور آغاز و یگان‌های تابعه به انجام وظایف محوله پرداختند. 



**اقدامات نزاجا در رزمایش محرم

یگان های زرهی و واکنش سریع نزاجا با ایجاد یک ستون انبوه از نیروها و ادوات نظامی همچون خودروهای حمل زره پوش، راکت اندازها و سربازان آماده انجام یک رزمایش انبوه بودند و امیر سرتیپ "احمد رضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش از این ستون بندی انبوه یک روز قبل از برگزاری رزمایش بازدید کرد. 


غرش


 
ادامه مطلب ...

وصیت نامه امام حسین (ع)


در بامداد واپسین روز حضور امام حسین(ع) در مدینه، برادرش محمد حنفیه در حالی که غم و اندوه بر وی چیره گشته و بسیار نگران و بیمناک برای امام بود، از سر خیرخواهی نکاتی را متذکر شد. بنابراین به امام گفت:‌ ای برادر، تو محبوب‌ترین مردم و عزیزترین‌شان نزد من هستی، من هرگز از نصیحت دیگران دریغ نداشته‌‌ام، اما تو به نصیحت کردن از همه سزاوارتری، تا می‌توانی از بیعت یزید بن معاویه و از شهر ما کناره بگیر، آنگاه پیک‌هایت را نزد مردم بفرست و آنان را به سوی خود فراخوان، اگر با تو بیعت و از تو پیروی کردند، خداوند را بر این سپاس گزار، اگر مردم بر کسی جز تو گرد آمدند، این کار از دین و خرد تو نکاهد و جوانمردی و فضیلت تو از میان نرود، من از این بیمناکم که تو به شهری درآیی و میان مردم اختلاف افتد. سپس گروهی همراه تو باشند و گروهی بر ضدّ تو و به جنگ برخیزند و تو هدف نخستین نیزه‌‌ها قرار گیری و آنگاه آن کس که خود او و پدر و مادرش از بهترین این امت هستند، بیش از همه تباه شود و خاندانش بیش از همه خوار گردند.
ابن اعثم گوید: محمد گفت: به مکه برو، اگر آنجا را امن یافتی، این همان چیزی است که من و تو دوست می‌داریم و اگر جز این بود به یمن برو که مردمش یاران جدّ و پدر و برادرت هستند و آنان مهربان‌ترین و دلسوزترین مردمانند و سرزمینشان از همه جا فراخ ‌تر و خردشان از همه برتر است. اگر سرزمین یمن را مطمئن یافتی [که به مقصود رسیده‌ای] وگر نه ره ریگزارها و دره‌ها را پیش می‌گیری و از شهری به شهری می‌روی، تا ببینی که کار مردم به کجا می‌کشد و خداوند میان تو و میان مردمان تبهکار داوری فرماید. سپس امام حسین(ع) فرمود: برادرم، به خدا سوگند، که اگر در همه دنیا، پناهگاه و جایی امن نیابم هرگز با یزید بن معاویه بیعت نخواهم کرد.
محمد حنفیه سخن امام حسین(ع) را قطع کرد و گریست و حسین(ع) نیز لختی با او گریست آنگاه فرمود: خداوند به تو پاداش خیر دهد، که نصیحت کردی و رأیی درست دادی. امیدوارم که ان‌شاء‌الله رأی تو استوار و قرین توفیق باشد. من آهنگ رفتن به مکه دارم و برادران و برادرزادگان و شیعیانم را آماده این کار ساخته‌ام. کارشان کار من و نظرشان نظر من است. اما برادرم، باکی نیست که تو در مدینه بمانی و چشم من در میان آنان باشی و چیزی از کارشان را بر من پوشیده نداری.
 آنگاه سیدالشهدا(ع) دوات و کاغذ خواست و این وصیت را برای برادرش محمد نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم؛
« این وصیت حسین بن علی (ع) به برادرش محمد معروف به ابن حنفیه است. حسین گواهی می‌دهد که خدایی جز خدای یکتا نیست و او شریک ندارد و محمد بنده و پیامبر اوست، که حق را از سوی حق آورده است و گواهی می‌دهد که بهشت و جهنم حق است و قیامت می‌آید و در آن شکی نیست و خداوند در خاک ‌شدگان را برمی‌انگیزد. 
من از روی سرمستی، گردنکشی، تبهکاری و ستمگری قیام نکرده‌ام. بلکه به پا خاسته‌ام تا کار امت جدّ خویش به صلاح آرم، می‌خواهم که امر به معروف و نهی از منکر کنم و روش جدم و پدرم علی بن ابی‌طالب(ع) را در پیش گیرم. هر کس مرا با پذیرش حق پذیرفت، خداوند به حق سزاوارترین است و هر کس این امر را از من نپذیرد شکیبایی می‌ورزم تا خداوند میان من و مردم داوری فرماید. او بهترین داوران است، توفیق من تنها از خداوند است. بر او توکل می‌کنم و به سوی او بازگردم».
 آنگاه حسین(ع) نامه را پیچید و مُهر خویش را بر آن زد و به برادرش محمد سپرد و او را وداع کرد و در دل شب بیرون آمد.


دستورات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اجرای برجام در نامه به رئیس‌جمهور؛



هر اظهاری مبنی بر باقی‌ماندن ساختار تحریم‌ها و وضع هر تحریم در هر سطح و به هر بهانه نقض برجام است/ اقدامات مربوط به نوسازی اراک و معامله اورانیوم غنی‌شده موجود تنها پس از اعلام پایان پرونده pmd و پس از انعقاد قرارد مطمئن و با تضمین کافی آغاز خواهد شد

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای به آقای روحانی رئیس‌جمهور و رئیس شورای‌عالی امنیت ملی، با اشاره به بررسیهای دقیق و مسئولانه برجام در مجلس شورای اسلامی و شورای‌عالی امنیت ملی و عبور این موافقتنامه از مجاری قانونی، دستورات مهمی را در خصوص رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیه کشور صادر و با برشمردن تأکیدات و الزامات 9 گانه در اجرای برجام، مصوبه جلسه 634 مورخ 19/5/94 شورای عالی امنیت ملی را با رعایت این موارد و الزامات تأیید کردند.
 
ادامه مطلب ...

بازشناسی عبرت‌های عاشورا برای امروز

 

اگر روحیه بسیجی کنار برود

 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای براساس "بینشی قرآنی" جایگاهی والا برای تاریخ قائل هستند: «اگر تاریخ یک چیز اصلی نبود، قرآن با این عظمت- که اصلاً برنامه‌ی انسان‌سازی و برنامه‌ی بشریت است - تاریخ را وارد خودش نمی‌کرد... بنابراین، تاریخ مهم است.»(۱۳۷۰/۱۱/۰۸)

در این بینش "درس و عبرت‌گیری" از تاریخ مسئله‌ی اصلی است: «قرآن به ما می‌گوید: نگاه کنید و از گذشته‌ی تاریخ، درس بگیرید... قرآن‌که صادق مصدِّق است، ما را به عبرت گرفتن از تاریخ دعوت می‌کند.»(۱۳۷۵/۰۳/۲۰) این نگاه به تاریخ بر پایه مهم تغییر نیافتن "جبهه‌بندی‌های اصلی بشر" در طول تاریخ متکی است: «رنگ‌های زندگی عوض می‌شود، روش‌های زندگی عوض می‌شود؛ اما پایه‌های اصلی زندگی بشر و جبهه‌بندی‌های اصلی بشر، تغییری پیدا نمی‌کند.»(۱۳۷۹/۰۱/۰۲)

لازمه‌ی عبرت‌گیری از تاریخ "دغدغه داشتن نسبت به آینده" است. می‌توان با استخراج و فهمِ عمیق درس‌ها و عبرت‌ها، ضمن شناخت نقش خود، نسبت به وظایف خود آگاه شد: «در تاریخ چیزی هست که اگر بخواهیم از آن عبرت بگیریم، باید دغدغه داشته باشیم. این دغدغه، مربوط به آینده است... تاریخ یعنی من و شما... ببینیم در کدام قسمتِ داستان قرار گرفته‌ایم. بعد ببینیم کسی که مثل ما در این قسمت قرار گرفته بود، آن روز چگونه عمل کرد که ضربه خورد؟ مواظب باشیم آن طور عمل نکنیم.»(۱۳۷۵/۰۳/۲۰)

یکی از اصلی‌ترین وقایع تاریخی که با نگاهِ درس آموزی و عبرت‌گیری از سوی رهبری مورد توجه قرار گرفته ماجرای "قیام امام حسین‌علیه‌السلام " ‌و نهضت عاشوراست. در بحث عبرت‌های عاشورا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سؤالی مهم و بنیادین را مطرح می‌کنند: «ببینیم چه شد که پنجاه سال بعد از درگذشت پیغمبر صلوات‌اللَّه‌و‌سلامه‌علیه، جامعه اسلامی به آن حدّی رسید که کسی مثل امام حسین علیه‌السلام، ناچار شد برای نجات جامعه اسلامی، چنین فداکاری‌ای بکند؟... آن جامعه‌اسلامی، چه آفتی پیدا کرد که کارش به یزید رسید؟»(۱۳۷۱/۰۴/۲۲)
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21591/C/13910902_0121591.jpg
مجموعه پوستر |  «عبرت‌های عاشورا»
رهبر انقلاب به قربانگاه رفتن امام حسینعلیه‌السلام پنجاه سال بعد از درگذشت پیغمبرصلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم و حاکم شدن شخصی چون یزید بر جامعه‌ی اسلامی را نتیجه‌ی یک بیماری در جامعه‌ی آن زمان دانسته و شناخت این بیماری و آفت را برای جامعه‌ی اسلامیِ امروز ایران فوری‌تر از سایر درس‌ها و عبرت‌های عاشورا می‌دانند: «اگر بیماری‌ای وجود دارد که می‌تواند جامعه‌ای را که در رأسش کسانی مثل پیغمبراسلام و امیرالمؤمنین علیهما‌السلام بوده‌اند، در ظرف چند ده سال به آن وضعیت برساند، این بیماری، بیماری خطرناکی است و ما هم باید از آن بترسیم... جامعه ما خیلی باید مواظب باشد که به آن بیماری دچار نشود. عبرت، این‌جاست! ما باید آن بیماری را بشناسیم؛ آن را یک خطر بزرگ بدانیم و از آن اجتناب کنیم. به‌نظر من این پیام عاشورا، از درس‌ها و پیام‌های دیگر عاشورا برای ما امروز فور‌ی‌تر است.»(۱۳۷۱/۰۴/۲۲)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دو عامل را به عنوان عوامل اصلی این گمراهی معرفی کرده‌اند: «دو عامل، عامل اصلی این گمراهی و انحراف عمومی است: یکی دورشدن از ذکر خدا که مظهر آن نماز است. فراموش کردن خدا و معنویت؛ حساب معنویت را از زندگی جدا کردن... دوم «واتّبعوا الشهوات»؛ دنبال شهوت‌رانی‌ها رفتن؛ دنبال هوس‌ها رفتن و در یک جمله: دنیاطلبی. به فکر جمع‌آوری ثروت، جمع‌آوری مال و التذاذ به شهوات دنیا افتادن. این‌هارا اصل دانستن و آرمان‌ها را فراموش کردن. این، درد اساسی و بزرگ است. ما هم ممکن است به این درد دچار شویم.»(۱۳۷۱/۰۴/۲۲)

رهبر انقلاب اسلامی حفظ ارزش‌ها را ضامن دوامِ نظام امامت دانسته و از بین رفتن ارزش‌ها، فراموشی آرمان‌ها و انزوای جوانان مومن را زمینه‌ساز انحراف و گمراهی می‌دانند: «اگراین ارزش‌ها را نگه داشتید، نظام امامت باقی می‌ماند. آن وقت امثال حسین‌بن‌علی علیه‌الصّلاة والسّلام، دیگر به مذبح برده نمی‌شوند. اما اگر این‌ها را از دست دادیم چه؟ اگر روحیه‌ی بسیجی را ازدست دادیم چه؟ اگربه جای توجه به تکلیف و وظیفه و آرمان الهی، به فکر تجملات شخصی خودمان افتادیم چه؟ اگر جوان بسیجی را، جوان مؤمن را، جوان بااخلاص را درانزوا انداختیم و آن آدم‌پرروىِ افزون‌خواهِ پرتوقّعِ بی‌صفاىِ بی‌معنویت را مسلط کردیم چه؟ آن‌وقت همه چیز دگرگون خواهد شد... باید در مقابل انحرافی که‌ ممکن است دشمن بر ما تحمیل کند، بایستیم. پس، عبرت‌گیری از عاشورا این است که نگذاریم روح انقلاب در جامعه منزوی و فرزند انقلاب گوشه‌گیر شود. عده‌ای مسائل را اشتباه گرفته‌اند.»(

آیا فضای مجازی هم مانند فضای حقیقی آلوده می شود؟!/ تعریف شما از بهداشت سایبری چیست؟!



از آن رو که بهداشت سایبری پدیده ای نو بوده و کمتر بدان پرداخته شده، چندان مورد توجه مسئولین قرار نگرفته و قوانین لازم برای پیشگری از نقض آن تدوین نشده است.
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۶۴۳۹
 بهداشت سایبری واژه ایست که کمتر در حوزه اخبار و مقالات فضای مجازی با آن مواجه می شویم و البته همین نکته نیز در جای خود محل بسی تاسف است! گرداب در روزهای گذشته طی مطلبی به معرفی اجمالی این مفهوم پرداخته و اشاراتی به ابعاد مختلف آن در ایران و جهان داشت که  نشان دهنده ضرورت توجه به بهداشت سایبری در حوزه خصوصی و دولتی بود و از اقدامات برخی تشکل های غیر دولتی در ایران و سایر نقاط جهان در راستای تلاش برای تامین بهداشت سایبری خبر می داد.

در این مطلب در تلاشیم تا صرف نطر از پرداختن به مقدمات گفته شده، بهداشت سایبری را به طور کلی تعریف کنیم. 
  
ادامه مطلب ...

حضور در شبکه های اجتماعی؛ فرهنگ پذیری یا نفوذ فرهنگی؟!/ حرکت بر لبه تیغ فضای مجازی!



مقام معظم رهبری، در حالی نفوذ فرهنگی را خطرناک توصیف می کنند این روزها فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را می توان یکی از اصلی ترین بسترهای نفوذ فرهنگی برشمرد. فضایی که حالا دیگر چندان هم مجازی نیست و با هویت حقیقی کاربرانش گره خورده است.
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۶۴۹۱
این روزها با امضای توافق بین ایران و غرب، زمزمه های "برجامی" از هر محفل سیاسی و غیرسیاسی به گوش می رسد. برخی تحلیل گران سیاسی و اقتصادی مدعی اند، باید پا را از "برجام" فراتر گذاشت و به دوران پسابرجام نگریست. دورانی که حالا پیش روی ملت و مسئولان است و در همین ایام است که می توان "اعتماد غربی"ها را سنجید.

رهبر معظم انقلاب نیز با تشریح این شرایط در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران با بیان اینکه نفوذ فرهنگی-سیاسی خطرناکتر از نفوذ اقتصادی-امنیتی است، خاطرنشان کردند: دشمن به امید واهی پایان یافتن انقلاب، در فکر نفوذ به‌خصوص نفوذ سیاسی
 – فرهنگی است که شناخت توطئه‌های دشمن، تقویت و استحکام روحیه انقلابی و حرکت مستمر به‌سمت تحقق آرمان‌ها این هدف را ناکام خواهد گذاشت
.
حضور در شبکه های اجتماعی؛ فرهنگ پذیری یا نفوذ فرهنگی؟!/ حرکت در لبه تیغ فضای مجازی!

مقام معظم رهبری، در حالی نفوذ فرهنگی را خطرناک توصیف می کنند این روزها فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را می توان یکی از اصلی ترین بسترهای نفوذ فرهنگی برشمرد. فضایی که حالا دیگر چندان هم مجازی نیست و با هویت حقیقی کاربرانش گره خورده است. 

ادامه مطلب ...

پشتیبانی نیروی هوایی ارتش از نزاجا با جنگنده‌های F5 و صاعقه + عکس


رزمایش مشترک محرم آجا با "رمز لبیک یا حسین" با فرمان امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی فرمانده کل ارتش آغاز شد.

 

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، اعزامی به شمالغرب کشور، رزمایش مشترک محرم ارتش جمهوری اسلامی در دومین روز خود آغاز شد. در رزمایش روز گذشته یگان‌های مختلف نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند آجا به اجرای عملیات پرداختند که طی آن گسترش نیروها در منطقه عملیاتی شمال غرب و غرب کشور صورت گرفت.

رزمایش مشترک محرم آجا با "رمز لبیک یا حسین" با فرمان امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی فرمانده کل ارتش آغاز شد. (مشروح خبر
 
ادامه مطلب ...

فاجعه بسیار تلخ و حیرت‌انگیز منا نباید فراموش شود/


رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و دست‎اندرکاران حج:

فاجعه بسیار تلخ و حیرت‌انگیز منا نباید فراموش شود/ وظیفه دستگاه دیپلماسی و سازمان حج دنبال کردن قاطعانه ماجراست

  

//به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار مسئولان و دست اندرکاران برگزاری حج، فاجعه بسیار تلخ و حیرت‌انگیز منا را از جمله امتحانات الهی خواندند و با انتقاد از سکوت دولتها و به خصوص دولتهای غربی و سازمانهای مدعی حقوق بشر در قبال این مصیبت بزرگ تأکید کردند: این حادثه به هیچ وجه نباید فراموش شود و دستگاه دیپلماسی و سازمان حج موظف هستند که این موضوع را به صورت قاطع دنبال کنند.
 
ادامه مطلب ...

نکات مفید برای رفع کبد چرب



به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، فاطمه نجات‌بخش درباره تغذیه در کبد چرب از دیدگاه طب سنتی ایرانی اظهار داشت: کبد چرب از متداول‌ترین بیماری‌های کبدی در سرتاسر دنیا است.

به‌گفته وی کبد چرب امروزه شیوع زیادی پیدا کرده است, بروز این بیماری در بزرگسالان و کودکان روز به روز در حال افزایش است.
عضو هیأت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: از دیدگاه طب جدید برای درمان کبد چرب درمان دارویی وجود ندارد و ترکیبی از  تغییرات رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی به بیمار تجویز می‌شود.

نجات‌بخش عنوان کرد: از دیدگاه طب سنتی کبد چرب یعنی سوءمزاج سرد و تر کبد که رعایت برخی از تدابیر می‌تواند به رفع کردن سردی و تری کبد کمک کند چرا که کبد دارای طبع گرم و تر است و غلبه سردی و تری موجب چرب شدن آن می‌شود.

وی بیان داشت: برای رفع کبد چرب توصیه می‌شود, افراد از مصرف زیاد آب و غذا پرهیز کنند، همچنین روزه داری به رفع کبد چرب بسیار کمک می‌کند.

عضو هیأت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بهتر است که افراد از مصرف بیش از حد غذا در شب پرهیز کنند، همچنین استفاده از غذاهایی با طبع گرم و پرهیز از مصرف غذا با طبع سرد در رژیم غذایی افراد مبتلا به کبد چرب قرار گیرد.

نجات‌بخش بیان کرد: مصرف گوشت‌ با ادویه‌جات گرم مانند میخک، دارچین, هل و زعفران برای افراد مبتلا به کبد چرب کمک می‌کند، بهتر است این افراد از مصرف غذاهای سرخ‌کرده پرهیز کنند.

وی افزود: پرهیز از غذاهای رطوبت‌زا مانند میوه‌های تر مانند هندوانه و میوه‌های با طبع سرد و مصرف ماهی پرهیز کنند.

عضو هیأت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افراد مبتلا به کبد چرب از مصرف غذاها و گوشت‌های غلیظ مانند گوشت گاو و گوساله، کله‌پاچه، حلیم، ماکارونی، لازانیا، پیتزا، قارچ و... پرهیز کنند

لغو تحریم‌ها چندین ماه زمان خواهد برد/



مقامات آمریکایی: لغو تحریم‌ها چندین ماه زمان خواهد برد/ توقف تولید پلوتونیوم در رآکتور اراک

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آمریکا از امروز شرایط برداشته شدن تحریم‌های ایران را بررسی خواهد کرد. با این وجود، این کشور تا زمانی که برنامه هسته‌ای خود را براساس توافق تاریخی وین کاهش ندهد،رفع تحریم‌های مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران انجام نخواهد شد. 
 
چند مقام ارشد آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، به رویترز گفتند با وجود اینکه رفع تحریم‌های واشینگتن از امروز آغاز می‌شود، واقعیت آن است که اجرای توافق هسته‌ای چندین ماه به طول می‌انجامد. این بدان معناست که تهران نباید به برداشته شدن تحریم‌ها در سال میلادی جاری امیدوار باشد. 
 
این مقامات اعلام کردند: زمان‌بندی برداشته شدن تحریم‌های مرتبط با فعالیت هسته‌ای ایران به سرعت عمل این کشور در برداشتن گام‌های مورد نیاز، بستگی دارد. گام‌های تهران به بازرسان آژانس این توانایی را می‌دهد تا فعالیت هسته‌ای این کشور را تایید کنند. یکی از این مقامات بلندپایه آمریکایی افزود: نمی‌توان زمانی کمتر از دو ماه برای برداشته شدن تحریم‌های ایران متصور شد.
 
آنها اعلام کردند: امروز آمریکا، چین و ایران با صدور بیانیه‌ مشترک، شرکت خود را در پروژه باز طراحی رآکتور تحقیقاتی اراک اعلام می‌کنند. این مقام آمریکایی مدعی شد با باز طراحی این پروژه، این راکتور دیگر پلوتونیوم تولید نخواهد کرد.
 
رویترز در پایان نوشت: امروز که "روز تصویب" در توافق هسته‌ای نام‌گذاری شده است، 90 روز پس از تصویب قطعنامه توافق هسته‌ای ایران و 6 کشور جهانی در شورای امنیت سازمان ملل است. براین اساس از امروز بیشتر تحریم‌های مرتبط با فعالیت هسته‌ای ایران برداشته خواهد شد.

 

ناوشکن دماوند و ناوهای موشک انداز پیکان و جوشن عازم روسیه شدند


 

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش این دومین سفر ناوگروه ایران به روسیه است؛ تیرماه سال 92 نیز ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آستراخان روسیه سفرکرده بود.
 
همچنین ناوگروه نیروی دریایی روسیه تاکنون سه بار طی سال های 86 ، 93 و مردادماه امسال با هدف تحکیم روابط دوستانه و توسعه تعامل دریایی بین دو کشور و همچنین توسعه صلح و دوستی در دریای خزر به بندر انزلی سفر کرده است.
 
این بازدید به صورت متقابل و در پاسخ به بازدید ناوگروه روسی از ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران در شمال کشور انجام میشود.
 
ناخدا یکم عرشه ستاد احمدرضا باقری فرمانده ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به کشور روسیه و آذربایجان در این مراسم گفت: پیش بینی می شود که این سفر 14 روز به طول بیانجامد که ابتدا ناوگروه در بندر آستاراخان روسیه و سپس در بندر باکو کشور آذربایجان پهلو خواهد گرفت.
 
وی هدف از این سفر را تحکیم ارتباطات در زمینه حفظ امنیت دریای خزر و توسعه روابط فرهنگی عنوان کرد.
 
وی افزود: این سفر به دعوت همتایان روس و کشور آذربایجان صورت می گیرد که یگان های حاضر در این ناوگروه شامل ناوشکن دماوند و دو فروند ناو موشک انداز پیکان و جوشن هستند.
 
باقری تاکید کرد: قسمتی از اهداف این سفر انتقال تجربیات از کارکنان باسابقه به جوانان است.
 
وی گفت: یکی از اهداف نیروی دریایی این است که در هر شرایطی ماموریت های خود را به انجام برساند و این سفر آزمونی برای بهره برداری از تجهیزات در شرایط نامساعد دریاست.
 
باقری اضافه کرد: امید است با تداوم اینگونه سفرها ، زمینه تحکیم روابط دوستانه بین کشورهای حوزه خزر و همچنین حفظ دریای خزر به عنوان میراث و ثروتی مشترک میان کشورهای پیرامون این دریا در زمینه حفظ امنیت و سلامت محیط زیست دریا فراهم شود.
 
منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در شهرستان انزلی واقع در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.

 

یاران حواسمان هست؟ ❗️





به "زبیر "میگفتن سیف الاسلام، منا اهل البیت،فقط زبیر بود تو تشییع جنازه حضرت زهرا"س"
با شمشیرش میدونی چه گره هایی توراه اسلام بازکرد؟

به" ابن ملجم "میگفتن شیعه امیرالمومنین،خودش به امیرالمومنین گفت حب وعشق تو تو خون ورگ من هست...

"شمر"جانباز صفین بود و داشت به درجه رفیع شهادت میرسید 

میدونی؟
میدونی وقتی وارد قتلگاه شد زانو هاش رو بسته بود؟
از بس نماز شب خونده بود زانوهاش پینه شتری بسته بود.

میدونستی "عمرسعد"روز عاشورا نماز صبح که تموم کرد "قربت الی الله"
گفت واولین تیر رو به سوی خیمه "سیدالشهدا" نشونه زد؟

میدونستی همه اونایی که اومدن کربلا مسلمون بودن واهل نماز وروزه؟
همشونم "قربت الی الله"گفتن و اومدن برای کشتن" سیدالشهدا"...

"زهیر بن قین" عثمانی مسلک بود و اومد برای یاری ابی عبدالله!

"شمربن ذی الجوشن"هم نماز شبش ترک نمیشد ولی اومد برای کشتن
 ابی عبدالله...


بصیرت نداشته باشیم... خسر الدنیا والآخره میشیم
مواظب خودمون باشیم 
نکنه ما هم از مسیر دور بشیم
و روز ظهور تو جبهه دشمن باشیم


اقرار اقتدار ایران اسلامی از اینه رسانه های بیگانه


امیر پوردستان: انگشت سربازان نظام روی ماشه است/ خط قرمز ما، ۴۰ کیلومتر آن سوی مرزها

 

مهر/ فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اشراف کامل اطلاعاتی در مرزهای شرقی ایران گفت: خط قرمز ما ۴۰ کیلومتر آنسوی مرزهای ایران است و در صورت عبور هر تهدیدی از این حد آن را در نطفه خفه می کنیم.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان عصر امروز جمعه در جمع خبرنگاران در کرمانشاه اظهار داشت: پیام رزمایش نیروهای مسلح که در قصر شیرین برگزار خواهد شد برای ملت ما امنیت و آرامش است و ملت ما مطمئن باشند که فرزندان سرباز و بسیجی آنان از توان بالایی برای دفاع از مرزهای گسترده کشور برخوردار هستند.

وی افزود: کشورهای منطقه بدانند که خودشان این ظرفیت و قابلیت و توان برای برقراری امنیت را دارند و نیازی به حضور کشورهای بیگانه نیست و پیام دیگر این رزمایش برای آنهاکه خیال خام تعدی و تجاوز دارند این است که بدانند در این کشور سربازان و بسیجیان انگشت روی ماشه‌ای وجود دارد که آماده‌اند تا در صورت خودنمایی هر تهدیدی آن را در نطفه خفه کنند و پاسخ کوبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نشان دهند.

امیر پوردستان در خصوص تمهیدات انجام شده در مرزهای شرقی گفت: بخش کوچکی از داعش به صورت هوادار در دیالی بوده و بخشی از داعش در شمال افغانستان وجود دارد که مجموعه ای از طالبان با او بیعت کردند و نزدیک شدند اما در نزدیکی مرزهای ما نیستند.

وی ادامه داد: عناصر اطلاعاتی ما و سیستم های شنود ما دقیقا تسلط و اشراف اطلاعاتی دارند و جای هیچ نگرانی نیست.

امیر پوردستان در پایان گفت: ما در آنسوی مرزها خط قرمز ۴۰ کیلومتری تعریف کردیم که اگر بخواهند از این خط عبور کنند قطعابا پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران مواجه می شوند.

فرد شماره 2 داعش به هلاکت رسید


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه تکفیری داعش روز سه‌شنبه هلاکت فرد شماره دو این گروه تروریستی را در جریان یکی از حملات نیروهای آمریکایی تایید کرد.
 
شبکه العالم در گزارشی اعلام کرد: "ابو محمد عدنانی" امروز با انتشار فایل صوتی خود اعلام کرد "ابی معتز القرشی" معروف به "ابو مسلم الترکمانی" کشته شد. 
العدنانی مدعی شد که الترکمانی به دست آمریکایی ها کشته شده است.
آمریکا در 22 آگوست نیز از کشته شدن فردی به نام "حاج معتز" در عملیاتی نزدیک موصل خبر داده و او را نفر دوم داعش معرفی کرده بود. 
با توجه به آغاز حملات روسیه علیه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه و دستیابی به موفقیتهای مهم در این عملیات طی مدتی کوتاه، به عقیده کارشناسان اعلام این خبر از سوی داعش در این برهه زمانی مشکوک به نظر می آید.

اینترنت اشیا و امنیتی که خالقانش ضمانت نمی‌کنند!/ نگرانی FBI، وزارت امنیت داخلی آمریکا و پلیس فدرال


اینترنت اشیا ایده رویاپردازانه بشری را که در آرزوی کنترل از راه دور و بدون لمس محیط پیرامونش بود؛ محقق می کند. این اما تمام ماجرا نیست، زیرا این تنها شما نیستید که از طریق اینترنت به خودرو، یخچال، سیستم گرمایش و سرمایش منزل، کنترل سیستم برق و نور منزل و ... دسترسی دارید.
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۶۳۸۹
گروه امنیت سایبری گرداب- اینترنت اشیا ایده رویاپردازانه بشری را که در آرزوی کنترل از راه دور و بدون لمس محیط پیرامونش بود؛ محقق می کند. انسان بدون تماس با خودرو یا حتی بدون خارج شدن از تخت خوابش اتوموبیلش را روشن می کند. دستگاه چمن زنی جلوی منزل را فعال می کند و به جارو برقی خودکار دستور تمیز کردن کف خانه را می دهد. در محل کارش از کاهش محتویات یخچال با خبر می شود زیرا یخچال خود خبر می دهد چه چیزی در حال تمام شدن است و باید خریداری شود، و بسیاری ابعاد دیگر یک زندگی تصور شده در رویا را محقق می سازد.  
ادامه مطلب ...

دست خادم‌الحرمین در دست صهیونیست‌ها/


چرا مسئولیت تأمین امنیت حجاج به شرکت انگلیسی - صهیونیستی G4S سپرده شده است؟   

ادامه مطلب ...

سوخو-34؛ تانک پرنده روسی که بر سر داعش خراب شد


طراح سوخو-۳۴ معتقد است این جنگنده به یک تانک پرنده شباهت دارد که خلبانش را در مقابل همه ترکش‌ها و گلوله‌ها محافظت می‌کند.  به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛سوخو-34 (با نام فول بک در ناتو) جت جنگنده بمب افکن دوسرنشینه و دوموتوره ساخت روسیه است . سوخو-۳۴ برای تکمیل و جایگزینی جنگنده ضربتی سوخو-۲۴ در نیروی هوایی روسیه ساخته شده‌است. تولید این هواپیما از سال ۲۰۰۶ آغاز شده و در سال ۲۰۱۴ به طور رسمی وارد ارتش روسیه شد. هزینهٔ تولید هر فروند از این جنگنده-بمب‌افکن حدود ۳۶ میلیون دلار اعلام شده و تاکنون به هیچ کشوری صادر نشده‌است.


سوخو-34؛تانک پرنده روس
 
ادامه مطلب ...