خاطرات رهبر انقلاب از شهید صیاد شیرازی/ حیف بود صیاد بمیرد

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در آستانه سالروز شهادت امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره این شهید بزرگوار را منتشر کرد.

خاطرات رهبر انقلاب از شهید صیاد شیرازی/ حیف بود صیاد بمیرد

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در آستانه سالروز شهادت امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره این شهید بزرگوار را منتشر کرد.



او را از اوایل پیروزی انقلاب می‌شناختم

من تقریباً از اوّلین روزهای پیروزی انقلاب این شهید را شناختم. از اصفهان پیش ما میآمد، گزارش میداد و کمک میخواست؛ از آن وقت ما با ایشان آشنا شدیم. او سپس به کردستان رفت و بعد هم در دوران جنگ تحمیلی فعّالیت کرد؛ بعد از جنگ هم که معلوم است. این‌که شما میبینید یک ملت، بزرگش، کوچکش، زن و مردش، جوانش، پیرش، امروزیش، دیروزیش، برای ابراز احترام به پیکر این شهید، یک اجتماع عظیم را به وجود میآورند - که جزو تشییعهای کم نظیر در دوران انقلاب بود - به‌خاطر همین اخلاص و همین صفاست. خدای متعال دلها را متوجّه میکند. ما این را لازم داریم و الحمدلله امروز هم افرادِ این‌گونه داریم.

بیانات در دیدار فرماندهان ارتش - ۱۳۷۸/۱/۲۵

  

ادامه مطلب ...

تنها نیروی مسلح جهان که هم «مکتبی» است و انگیزه های معنوی دارد

افسران - تنها نیروی مسلح جهان که هم «مکتبی» است و انگیزه های معنوی دارد
 رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: تنها نیروی مسلح جهان که هم «مکتبی» است و انگیزه های معنوی دارد و هم «کارایی» دارد و در کشوری برخوردار از «استقلال سیاسی» عمل می کند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند.

چگونگی شهادت کلاه‌سبزهای مدافع حرم ارتش در سوریه

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش که عصر امروز برای ادای احترام به شهدای مدافع حرم تیپ 65 نوهد، شهیدان مجتبی یداللهی و محسن قیطاسلو در معراج شهدا حضور یافته بود، به خبرنگاران اظهار داشت: به عنوان سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وظیفه داریم که اگر هر جا ماموریتی باشد، در آنجا حاضر شویم و اجرای ماموریت کنیم.
وی در خصوص حضور مستشاری ارتش در سوریه گفت: داعش را در حد و اندازه‌ای نمی‌بینیم که یک یگان نظامی را وارد کنیم. دشمن اصلی ما آمریکاست و ما متناسب با تهدیدات آن‌ها خودمان را آماده می‌کنیم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در ماموریت مستشاری سوریه تعدادی از کارکنان نزاجا حضور یافته‌اند و به‌حمدالله با قوت و استحکام در کنار نیروی قدس و سایر کسانی که در جبهه انجام وظیفه می‌کنند حضور مومنانه‌ای داریم.
امیر پودستان درباره چگونگی شهادت تکاوران مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی در سوریه عنوان کرد: در عملیاتی که چند هزار نفر از نیروهای جبهه النصره و تکفیری‌ها حمله وسیعی و گسترده‌ای را به جنوب حلب انجام داده بودند، این رزمندگان رشادت‌ها و دلاورمردی‌های مومنانه و شایسته‌ای از خود نشان دادند و 4 نفر از عزیزان نیروی زمینی در این نبرد به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: البته این عزیزان توانستند تعدادی از تانک‌ها و نفربرهای گروهک تروریستی النصره را منهدم کنند و 200 کشته از آن‌ها بگیرند که تمامی اسناد آن نیز موجود است و این گوشه‌ای از خدمات و تلاش‌های رزمندگان ارتشی است که در کنار سپاه قدرتمند در دفاع از حرم اهل بیت(ع) و مرزهای عقیدتی و ایمانی نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند.
فرمانده نیروی زمینی  در پایان خاطرنشان کرد: ما یک یگان را در سوریه شرکت ندادیم؛ بلکه تعدادی از پرسنل را از تمامی یگان‌ها شرکت دادیم؛ که تیپ 65 نوهد هم ازجمله آن‌هاست.

برچسب‌ها: ستارگان ایران کهن , ارتش , امیر پوردستان , شهدای مدافع حرم

/اسامی چهار شهید ارتش جمهوری اسلامی در سوریه +عکس

  4 تن از مستشاران نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران که برای همراهی با نیروهای سوری در دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) راهی سوریه شده بودند، طی چند روز گذشته توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسیدند.

جزئیاتی از شهادت ۴ مستشار ارتش جمهوری اسلامی در سوریه +عکس
 

ستوان دوم «شهید مجتبی یداللهی» از تیپ 65 نوهد(نیروی مخصوص ارتش جمهوری اسلامی) از اهالی تهران است که طی عملیات مستشاری در سوریه به شهادت رسید.

شهید «محسن قطاسلو» از تکاوران تیپ 65 نوهد ارتش جمهوری اسلامی از اهالی پاکدشت در استان تهران است که به‌ تازگی به کاروان شهدای مدافع حرم پیوسته است.

سروان «شهید مرتضی زرهرند» یکی از تکاوران تیپ 258 شهید پژوهنده شاهرود و از اهالی شهرستان شیروان از استان خراسان شمالی است که طی عملیات مستشاری و در سن 36 سالگی به شهادت رسید.

سرهنگ «شهید مجتبی ذوالفقار نسب» از رکن دوم تیپ 45 تکاور از اهالی شهرستان شوشتر در استان خوزستان است که طی عملیات مستشاری در سوریه توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.


برچسب‌ها: ستارگان ایران کهن , شهدای مدافع حرم

چهارمین مدافع حرم خراسان شمالی، سروان ارتش شهید مرتضی زرهرند

افسران - چهارمین مدافع حرم خراسان شمالی،  سروان ارتش شهید مرتضی زرهرند

 سروان شهید مرتضی زرهرند از مستشاران نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سوریه به خیل شهدای مدافع حرم استان پیوست.

برچسب‌ها: ستارگان ایران کهن , ارتش , مدافع حرم

به عشق فدایی بی بی زینب "شهید محسن قطاسلو ..... "

افسران - به عشق فدایی بی بی زینب

 اولین شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در سوریه
در تاریخ ۲۱ فروردین ماه خبر شهادت #محسن_قطاسلو؛ تکاور#تیپ۶۵نوهد #ارتش_ایران در #سوریه تایید شد.
به گفته هم رزمانش اقا محسن سه ماه در سوریه بود...
او به همراه ۵ کلاه سبز دیگه توانست مکانی در جنوب غرب#حلب را ۳۸ ساعت بدون پشتیبانی حفظ کند

برچسب‌ها: ستارگان ایران کهن , ارتش , مدافع حرم

آداب و اعمال لیلة الرغائب(شب آرزوها)

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة الرغائب می‌گویند. برای این شب پر برکت از رسول خدا(ص) عملی نقل شده است که فضیلت بسیاری دارد. در روایت آمده است: هر که این نماز را بگذارد چون شب اول قبر او شود، حق تعالی بفرستد ثواب این نماز را به سوی او به نیکوتر صورتی با روی گشاده و درخشان و زبان فصیح. پس با وی گوید ای حبیب من! به خدا سوگند من چهره‏ اى زیباتر از چهره تو ندیدم، و سخنى شیرین‏ تر از سخن تو نشنیدم، و بویى بهتر از بوى‏ تو نبوییدم!
 
گوید: من ثواب آن نمازم که در فلان شب، از فلان ماه، از فلان سال به جاى آوردى‏ امشب نزد تو آمدم تا حقّت را ادا کنم، و مونس تنهایى تو باشم، و هراس را از تو برگیرم و هنگامى‏ که در صور (شیپور قیامت) دمیده شود، در عرصه قیامت سایه‏ اى بر سرت خواهم افکند، پس خوشحال باش که خیر هرگز از تو جدا نخواهد شد. 
 
آن نماز به این صورت است: روز پنج شنبه اول آن ماه را روزه می‌داری چون شب جمعه داخل شود مابین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز می‌گذاری هر دو رکعت به یک سلام و در هر رکعت از آن یک مرتبه سوره «حمد» و سه مرتبه «سوره قدر» و دوازده‏ مرتبه «سوره توحید» مى‏‌خوانى و هنگامى که از نماز فارغ شدى هفتاد مرتبه مى ‌گویى:
 
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ النَّبِیِّ الْأُمِّیِّ وَ عَلَى آلِهِ [وَ آلِ مُحَمَّدٍ] .
 
خدایا! بر محمّد پیامبر درس ناخوانده و خاندانش درود فرست
 
سپس به سجده مى‏ روى و هفتاد مرتبه می گویى:
 
سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ
 
پاک و منزّه است پروردگار فرشتگان و روح
 
آنگاه سر از سجده بر مى ‏دارى و هفتاد مرتبه مى‏ گویى:
 
رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجَاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ إِنَّکَ أَنْتَ الْعَلِیُّ الْأَعْظَمُ
 
پروردگارا! مرا بیامرز و بر من مهرورز و از آنچه از من مى‏ دانى بگذر، تو خداى برتر و بزرگترى
 
دوباره به سجده مى‏ روى و هفتاد مرتبه مى‏ گویى:
 
سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ
 
پاک و منزّه است پروردگار فرشتگان و روح
 
سپس حاجت خود را مى‏ طلبى که به خواست خدا برآورده خواهد شد.

برچسب‌ها: ستارگان ایران کهن

مشروح بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام رضا(ع):

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه آمریکا در توافق هسته‌ای به وعده‌هایش عمل نکرد، فرمودند: می‌خواهند برجام‌های دیگری را در مسایل منطقه و حتی قانون اساسی تحت عنوان برجام 2و3و4 به نخبگان ما بقبولانند.

 

ادامه مطلب ...