توصیه های ایمنی اورژانس برای زمان زلزله

سرپرست اورژانس به بیان نکات ضروری برای حفظ ایمنی در زمان وقوع زلزله اشاره کرد.

توصیه های ایمنی اورژانس برای زمان زلزلهبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛زمین لرزه یکی ازبزرگترین بلایای طبیعی است که وقوع آن بدون پیش بینی است اما در این میان رعایت نکات ایمنی هنگام وقوع زلزله از اهمیت بسزایی برخوردار است در این مورد سرپرست اورژانس به بیان این موارد پرداخت.

1-هوشیار بودن حداقل یک نفر از اعضای خانواده
2-روشن نگه داشتن حداقل یک چراغ در منزل
3-قفل نکردن درب اتاقها-پنجره ودرب اصلی منزل
4-برداشتن مقداری آب و مواد غذایی
5-پوشیدن لباس گرم و حتی الامکان لباسهایی که بتوان در بیرون منزل پوشید استفاده کنیم.
6-مشخص نمودن مسیر خروج و مسدود نکردن راهرو خروجی (جاکفشی)
7-برداشتن داروهای مورد استفاده
8-شارژکردن گوشی موبایل
9-نخوابیدن نزدیک پنجره
10-مشخص نمودن محلی امن برای جمع شدن اعضا خانواده بعد از حادثه
11-چک کردن لوله بخاری

همه چیز درباره شب یلدا 2017-96

همه آنچه را که می‌خواهید درباره بلندترین شب سال یعنی یلدا 2017-96 بدانید.

همه چیز درباره یلدا 96به گزارش خبرنگارگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب یلدا یا شب چله بلندترین شب سال در نیم‌کره شمالی زمین است. این شب به زمان بین غروب آفتاب از ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در اول ماه دی (نخستین روز زمستان) اطلاق می‌شود. 

ادامه مطلب ...

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به اجلاس سراسری نماز


پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به اجلاس سراسری نماز در بندرعباس توسط آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس قرائت شد.

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به اجلاس سراسری نمازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازبندرعباس ، متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به اجلاس سراسری نماز در بندرعباس به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

دعوت به نماز، دعوت به زیباترین جلوه‌های زندگی است، زیرا نماز، فصلی از زندگی است که در آن انسان در برابر آفریننده و دارنده‌ی همه‌ی نیکیها و زیبائیها، به عرض نیازی عاشقانه میپردازد و بر عیار زیبائی و نیکی روان و دل خویش میافزاید.

این حجم عظیم و زبان مؤثرِ توصیه به ذکر و نماز در قرآن و حدیث، نشانه‌ی همین ویژگی در دعوت به نماز است.

بندگان صالح و نیکوکار خداوند باید این را درسی برای خود بدانند و به نماز دعوت کنند.

مسئولان مؤمن در نظام اسلامی باید امکانات گسترده‌ی خود را در خدمت این دعوت بگذارند.

روحانی، معلّم، مربّی، مدیر و مسئول در همه جا مخاطبان و دائره‌ی نفوذ خود را به این سو بکشانند و از آنان دعوت‌کننده به خدا و نماز بسازند.

شما برگزارکنندگان این گردهمائی سالیانه بویژه عالم مجاهد و با اخلاص حجة‌الاسلام آقای قرائتی، این توفیق بزرگ الهی را قدر بدانید و بر این خط مستقیم پای بفشارید و بدانید -و می‌دانید- که خدا با صابران و استقامت‌ورزان است.

والسلام علیکم و رحمة‌الله
سیّدعلی خامنه‌ای
 ۲۹ آذر ۱۳۹۶

رازهایی مهم از ناشناخته‌ترین موشک «هایپرسونیک» ایران/

تاریخ : چهارشنبه بیست و نهم آذر ۱۳۹۶ | 15:23 | نویسنده : اسکندری

تصاویر موشک فاتح-110 نسل چهارم و نیز نمونه های شلیک شده در رزمایش های پیامبر اعظم با موشک ذوالفقار می توان به افزایش نسبی طول و قطر موشک جدید پی برد. بنا بر گزارش خبرگزاری فارس که حاکی از قطر 68 سانتیمتری ذوالفقار است می توان حدود 11 درصد افزایش قطر نسبت به فاتح-110 که قطر 61.6 سانتیمتری داشت را مشاهده کرد.


برچسب‌ها: اخبار روزبه داعش دستاورد دفاعی گزارش دفاعی موشک جدید سپاه م 

ادامه مطلب

۹ ماهواره ایرانی منتظر «ریل گذاری» صحیح مجلس در فصل بودجه +عکس

ماهواره

به گفته رئیس پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم که از باسابقه ترین افراد در صنعت موشکی و فضایی کشور محسوب می شود، تا آبان ۱۳۹۵ کمتر از ۱۰ درصد اهداف سند جامع توسعه هوفضای کشور محقق شده است.

 برنامه فضایی کشور به عنوان یک برنامه با اولویت "الف" در بین اسناد توسعه علمی کشور مطرح بود که در دهه گذشته با شتاب بالایی روند رو به رشد خود را آغاز کرد و در فاصله سال های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۰ علاوه بر پرتاب کاوشگرهای مختلف فضایی، سه ماهواره امید، رصد-۱ و نوید را نیز با موفقیت در مدار قرار داد. اما از سال ۱۳۹۲ و به بیان دقیقتر از ۱۳۹۳ به ناگهان با افت قابل توجه و به تعبیر برخی دست اندرکاران امر، توقف رو به رو شد که برخی این اتفاق را ناشی از توافقات نانوشته با قدرتهای خارجی رسیدن به برنامه جامع اقدام مشترک می دانند.

اولین روز ملی قطر بدون عربستان و با «پرچم ایران»

تاریخ : چهارشنبه بیست و نهم آذر ۱۳۹۶ | 15:48 | نویسنده : اسکندری

روز ملی قطر، امسال در سایه بحران روابط دوحه و ریاض در فضای متفاوتی برگزار شد. متفاوت از حیث سیاسی و امنیتی. تدابیر امنیتی مراسم امسال بیشتر بود تا جایی که تصاویر محافظان مسلح تمیم (امیر قطر) که در حال دست دادن با جمعیت حاضر بود، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

از حیث سیاسی نیز، باید به جای خالی پرچم‌های کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد. از طرفی هم، گفته شد که حضور میهمانان ایرانی و ترکیه‌ای کاملا پررنگ بود. 

این چیزی است که برخی رسانه‌های مصری و سعودی با سوءاستفاده از آن تلاش کردند تا به این مناسبت، دوباره به سران دوحه حمله کنند و آنان را «مزدور» یا «متحد» ایران نشان بدهند در حالی که هر دو توصیف «غلط» است. 


چرا عربستان مهمترین بازنده تصمیم جدید ترامپ است؟

ترامپ و سلمان









افکار عمومی جهان اسلام به عنوان یک بازیگر جدید وارد میدان شده در حالی که تحولات اخیر، عربستان و اسرائیل را در یک جبهه و روبروی ملل عرب قرار داده است.

 مقامات سعودی به ترامپ اطمینان داده‌اند که در صورت تغییر محل سفارت آمریکا در اسرائیل به قدس، اجازه نخواهند داد تظاهرات و اعتراض‌ها در منطقه به جایی برسد و به زودی سر و ته آن را هم می‌آورند، غافل از اینکه مهمترین بازنده تصمیم متهورانه ترامپ در شرایط کنونی، ریاض خواهد بود.


خنجر آل خلیفه بر پشت فلسطین

برخی رژیم‌های عربی بی توجه به حمایت‌های جهانی از فلسطین در پی عادی سازی روابط با اشغالگران قدس هستند.

ب  برنامه پیک بامدادی رادیو ایران به موضوع اقدام برخی رژیم‌های عربی برای عادی سازی روابط خود با اشغالگران قدس پرداخته است. این در حالی است که دیشب ۱۴ عضو شورای امنیت ملی سازمان ملل برای تصویب قطعنامه‌ای در حمایت از قدس تلاش کردند.


وضعیت بودجه دفاعی در سال ۹۷ مناسب نیست/دولت به تکالیف قانونی‌اش عمل کند

تاریخ : دوشنبه بیست و هفتم آذر ۱۳۹۶ | 14:39 | نویسنده : اسکندری

اتونشر/// وضعیت بودجه دفاعی در سال ۹۷ مناسب نیست/ دولت به تکالیف قانونی‌اش عمل کند

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی   درباره وضعیت بودجه دفاعی و امنیتی کشور در سال ۹۷ گفت: وضعیت بودجه دفاعی در لایحه بودجه سال ۹۷ مناسب نیست، در مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تلاش می‌کنیم نواقص آن جبران شود  و بودجه بخش دفاعی کشور افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مجلس در برنامه ششم توسعه تصویب کرد که سالانه پنج درصد از بودجه عمومی کشور باید به بنیه دفاعی اختصاص پیدا کند، ادامه داد: مجلس قانون بی‌جهت و بدون فلسفه تصویب نمی‌کند، ما حرفی ورای  قانون نمی‌زنیم و از دولت انتظار داریم به تکالیف قانونی‌اش عمل کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: متأسفانه بودجه‌ای که دولت برای بخش دفاعی کشور در نظر گرفته است با میزانی که در برنامه ششم توسعه تصویب شده، فاصله چند ده هزار میلیاردی دارد.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نسبت به بودجه دفاعی کشور دغدغه دارد، اظهار کرد: امنیت اولویت اول ماست چرا که به صورت علنی از سوی دشمنان تهدید می‌شویم و باید در حوزه دفاعی کاملا آماده باشیم.

وی افزود: کسانی که در مرز‌های کشور از امنیت‌مان دفاع می‌کنند و شبانه روز  با گروه‌های تروریستی و خرابکار در حال مبارزه هستند، نباید دغدغه معیشت خانواده‌هایشان را داشته باشند لذا با توجه به این مسائل، بودجه دفاعی کشور باید افزایش یابد.

فرمانده کل ارتش با رئیس مجلس دیدار کرد

تاریخ : سه شنبه بیست و هشتم آذر ۱۳۹۶ | 0:35 | نویسنده : اسکندری

فرمانده ارتش با رئیس مجلس دیدار کرد

  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

در این دیدار موضوعاتی از قبیل لایحه بودجه سال 97، چگونگی محقق شدن حکم فرماندهی معظم کل قوا در بودجه سال 97 در محورهای ارتقای توان و آمادگی رزمی، تعالی معنوی و بصیرتی و رفع نیازهای معیشتی و نیز چگونگی اقدامات لازم برای بهبود وضعیت بازنشستگان نیروهای مسلح، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارجاع شکایت ایران به سازمان ملل متحد

تاریخ : سه شنبه بیست و هشتم آذر ۱۳۹۶ | 0:40 | نویسنده : اسکندری

ارجاع شکایت ایران به سازمان ملل متحد

 امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اظهارات سفیر آمریکا در سازمان ملل در مورد کمک تسلیحاتی ایران به یمن و استفاده از موشک ایرانی برای حمله به ریاض، گفت: بنابر ادعای مطرح شده، مجموعه فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی در حال بررسی ادعای نیکی هیلی، نماینده دائمی آمریکا مبنی بر تحویل تسلیحات ایرانی به انصارالله یمن و نشان دادن تصویری از این موشک‌ها در سازمان ملل است.

وی افزود: از این رو مجموعه‌های فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی درخواستی را تنظیم کرده تا بتوان در این رابطه جهت شفافیت به سازمان ملل شکایت کنیم.

وزیر دفاع تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی می‌توانند هر ادعایی را مطرح کنند، اما به دنبال طرح شکایت، بنا به درخواست جمهوری اسلامی باید قطعه‌ای از این موشک‌ها تحویل ایران داده ‌شود.

حاتمی ادامه داد: بدون بررسی و از راه دور نمی‌توان پاسخ این ادعای را داد، از این رو به زودی شکایت جمهوری اسلامی در قالب درخواستی تهیه و به سازمان ملل ارجاع خواهند کرد.


کاریکاتور/ داعش به کدام کشور عزیمت خواهد کرد!

تاریخ : پنجشنبه بیست و سوم آذر ۱۳۹۶ | 19:23 | نویسنده : اسکندری

فرار ۵۹۰۰ عضو داعش از سوریه و احتمال عزیمت به افغانستان / داعش در افغانستان تحرکاتی دارد. ما به‌عنوان کشورهای منطقه، وقتی از شکست داعش در سوریه و عراق ابراز خرسندی می‌کنیم باید مراقب باشیم و بررسی کنیم که داعشی‌های که زنده مانده کجا فرار کرده‌اند؛ این ۵۹۰۰ داعشی که از رقه فرار کرده‌اند الان کجا هستند؟ بدون شک یکی از جاهایی که داعشی‌ها تمایل دارند حضور داشته باشند افغانستان است؛ همین اخیراً نیروهای امنیتی ما موفق شدند درلوگر ۱۱ داعشی را دستگیر کنند.

کاریکاتور/ داعش به کدام کشور عزیمت خواهد کرد!

انتقال 5900 داعشی به افغانستان توسط آمریکا

تاریخ : جمعه بیست و چهارم آذر ۱۳۹۶ | 8:14 | نویسنده : اسکندری

پرچم داعش

  یک مسئول ارشد افغانستان از فرار بیش از 5900 تروریست تکفیری گروه داعش از عراق و سوریه و انتقال قریب الوقوع آنها به کشورش خبر داد. بنابر این گزارش، فیض محمد عثمان وزیر حج و اوقاف در کابینه افغانستان با ابراز نگرانی از انتقال این تروریست‌ها به کشورش خواستار حفظ هوشیاری نهادهای امنیتی افغانستان شد.

وی این سوال را مطرح کرد که در خبرها انتقال 5900 داعشی به همراه اعضای خانواده هایشان از شهر رقه در شمال سوریه مطرح ششده این افراد الان کجا هستند؟مقصد بعدی آنها کجاست؟ بدون شک مهمترین مقصد این تروریستهای وهابی افغانستان خواهد بود و اخیرا شنیده ایم که 11 تروریست را اخیرا نیروهای امنیتی افغانستان در ایالت لوگر دستگیر کرده اند.

پیروزی بر داعش عامل تقویت نفوذ منطقه‌ای ایران

تاریخ : جمعه بیست و چهارم آذر ۱۳۹۶ | 8:41 | نویسنده : اسکندری
شکست داعش - نمایه

کارشناسان آمریکایی با اذعان به موفقیت ایران در شکست داعش و تقویت نفوذ منطقه‌ایش به صورت هم‌زمان، از تشکیل گروه‌هایی به سبک حزب‌الله لبنان در سراسر خاورمیانه ابراز نگرانی می‌کنند.


پیروزی بر داعش عامل تقویت نفوذ منطقه‌ای ایران

تاریخ : جمعه بیست و چهارم آذر ۱۳۹۶ | 8:41 | نویسنده : اسکندری
شکست داعش - نمایه

کارشناسان آمریکایی با اذعان به موفقیت ایران در شکست داعش و تقویت نفوذ منطقه‌ایش به صورت هم‌زمان، از تشکیل گروه‌هایی به سبک حزب‌الله لبنان در سراسر خاورمیانه ابراز نگرانی می‌کنند.


کاریکاتور/ پرچم برافراشته، پرچم برافروخته!!!

تاریخ : جمعه بیست و چهارم آذر ۱۳۹۶ | 8:45 | نویسنده : اسکندری

جهان اسلام یکپارچه علیه صهیونیست‌ها/ ملت ایران: "رژیم صهیونیستی نفس‌های آخر را می‌کشد" / پرچم اسرائیل در برنامه زنده کشور ترکیه به آتش کشیده شد / پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی دراندونزی به آتش کشیده شد / خشم آلمانی ها از رژیم صهیونیستی/ آتش زدن پرچم اسرائیل در کلن / خشم سفیر اسرائیل در برلین

کاریکاتور/ پرچم برافراشته، پرچم برافروخته!!!

انتصاب حجت‌الاسلام علیدادی به نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه کرمان

با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت گرفت؛

انتصاب حجت‌الاسلام علیدادی به نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه کرمان


حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی طی حکمی حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی را به‌ عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمان منصوب‌ کردند.

متن‌ حکم‌ رهبر معظم انقلاب‌ اسلامی به این‌ شرح‌ است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجةالاسلام آقای حاج شیخ حسن علیدادی سلیمانی دامت افاضاته

اکنون که جناب حجة‌الاسلام آقای حاج سیّد یحیی جعفری از امامت جمعه‌ی کرمان کناره گیری کرده‌اند با تشکر فراوان از خدمات و زحمات طولانی آن روحانی مردمی و خدوم، جنابعالی را که از شایستگی لازم برخوردار و دارای حسن سابقه در عرصه‌ی تبلیغ و سلوک دینی و مردمی میباشید به نمایندگی خود در استان و امامت جمعه‌ی شهر کرمان منصوب میکنم.

مردم نجیب و عزیز کرمان، جایگاه احترام‌برانگیزی در دوران مبارزات نهضت اسلامی و نیز دوران پس از انقلاب، کسب کردند و این به برکت فداکاری هوشمندانه و حضور آگاهانه‌ی آنان در همه‌ی حوادث مهم نظامی و سیاسی و اجتماعی چند ده ساله بود. چه در فصل درخشان دفاع مقدس و چه در فصل مواجهه با حوادث طبیعی تلخ و چه در فصل پیشامدهای تعیین کننده‌ی سیاسی، مردم آن استان آزمون موفقی از خود نشان دادند و چهره‌های برجسته‌ئی از میان خود به ملت ایران تقدیم کردند.

اکنون جنابعالی در میان این مردم عزیز و محبوب، به قبول وظیفه سنگینی مفتخر گشته‌اید. امید است به بهترین وجه از عهده‌ی آن برآئید. انس با عامه مردم، معاشرت با جوانان، همکاری با دانشگاهیان و فرزانگان، تقویت جدّی جبهه‌ی فرهنگی انقلاب، ارتباط مستمر با علمای اعلام و بهره گیری از توان و ابتکار جوانان انقلابی و مومن و غنی کردن محتوای نمازجمعه را از جنابعالی انتظار دارم و توفیقاتتان را از خداوند متعال مسألت مینمایم.

سیّد علی خامنه‌ای

۱۵ آذر ۱۳۹۶

باید آمادگی مورد نیاز برای مقابله با تهدیدات را بالا برده و بصیرت داشته باشیم


باید آمادگی مورد نیاز برای مقابله با تهدیدات را بالا برده و بصیرت داشته باشیم

  امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش در یادداشتی عنوان کرد: همزمان با سالروز نیروی دریایی ارتش، همچون سال‌های گذشته توفیق حضور در خدمت رهبر معظم انقلاب، نصیبمان شد. 
طبق روال معمول ایشان نیروی دریایی ارتش را مورد لطف قرار دادند و بیانات مهمی در ارتباط با اهمیت دریا و نیروی دریایی در وضع برقراری امنیت در آب‌ها مطرح کردند.همچنین ایشان تاکیداتی در مورد چگونگی اقتدار و حضور ما در عرصه دریایی به ویژه دریای آزاد و نحوه برقراری امنیت، حفظ منابع و منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریایی مطرح کردند.رهبر معظم انقلاب در این دیدار اشاره داشتند که نیروی دریایی در دریا خط مقدم بوده و در مقابل هر تهدیدی در این عرصه در خط مقدم است. ایشان یادی نیز از فعالیت‌ها و ایثارگری‌های شهدا، جانبازان، پیشکسوتان و همرزمان ما در 7 آذر 59 که در حماسه عملیات مروارید حضور داشتند کردند و کارکنان نیروی دریایی را مورد محبت قرار داده و مسیرها را برای فرماندهی جدید نیروی دریایی ارتش تبیین فرمودند تا در آینده نزدیک شاهد پیشرفت‌های بیش از پیش در عرصه دریا باشیم.

وظایف حفاظت اطلاعات ارتش

کارکنان حفاظت اطلاعات ارتش باید به کارخود دراین سازمان افتخارکنند
امیر سرتیپ دکتر حبییان ریس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش ج ا ا 
  

قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران/وظایف سازمان حفاظت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران

ماده 16 - سازمان حفاظت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران سازمانی است با سلسله مراتب مستقل و متمرکز که با هماهنگی وزارت اطلاعات ماموریت و وظایف زیر را انجام می دهد: 
1 - ماموریت . 
پیشگیری ، کشف ، شناسایی و خنثی کردن فعالیت های براندازی ، جاسوسی ، خرابکاری ، موارد ایجاد نارضایتی ، نفوذ جریانات سیاسی و ایجاد اختلال در انجام ماموریت به منظور حفظ و صیانت ارتش و وزارت دفاع و سازمان های وابسته به آنها از طریق حفاظت پرسنل ، اطلاعات ، اسناد، مدارک ، اماکن ، تاسیسات ، وسایل و تجهیزات و امنیت ارتباطات با رعایت اصل 156 قانون اساسی . 
2 - وظایف . 
الف - کسب و جمع آوری اخبار و تولید، تجزیه و تحلیل و طبقه بندی اطلاعات مورد نیاز ارتش و وزارت دفاع و سازمان های وابسته به آنها. 
ب - کشف و خنثی نمودن توطئه ها و براندازی ، جاسوسی و خرابکاری . 
ج - تهیه طرح ها و دستورالعمل های حفاظتی در زمینه حفاظت اخبار، اطلاعات ، اسناد مدارک ، تاسیسات ، اماکن ، تجهیزات و پرسنل ارتش و وزارت دفاع و سازمان های وابسته به آنها و نظارت بر اجرای آنها. 
د - آموزش و ارشاد پرسنل ارتش و وزارت دفاع و سازمان های وابسته به آنها در زمینه های حفاظتی و آموزش تخصصی پرسنل سازمان حفاظت اطلاعات . 
ه - گزارش اطلاعات و اخبار امنیتی غیر نظامی واصله به وزارت اطلاعات . 
و - کشف و شناسایی فعالیت های سیاسی پرسنل و نفوذ جریانات و تشکل های سیاسی در ارتش و وزارت دفاع و سازمان های وابسته به آنها. 
ز - کشف و شناسایی موارد کم کاری و کارشکنی و تخلف در انجام ماموریت و گزارش آن به مسئولین مربوط. 
ح - مطلع نمودن فرماندهان از مواردی که برای انجام ماموریتشان ضروری بوده و در صلاحیت آنان است . 
ط - بررسی صلاحیت امنیتی پرسنل ارتش و وزارت دفاع و سازمان های وابسته به آنها. 
ی - انجام کلیه امور مربوط به صدور پروانه حمل سلاح شکاری و کمری و مهمات مربوط در سطح ارتش و وزارت دفاع و سازمانهای وابسته به آنها. 
ک - طرح ریزی و انجام عملیات فنی حفاظت اطلاعاتی و کنترل ارتباطات در سطح ارتش و وزارت دفاع و سازمان های وابسته به آنها. 
تبصره 1 - رییس سازمان حفاظت اطلاعات از بین افراد مورد تایید مقام رهبری با حکم رییس ستاد مشترک منصوب می گردد و مستقیما تحت امر مقام رهبری انجام وظیفه می نماید و عزل وی نیز با تایید مقام رهبری و حکم رییس ستاد مشترک انجام می شود. 
تبصره 2 - ارتش و وزارت دفاع و سازمان های وابسته به آنها موظفند پشتیبانی های پرسنلی و لجستیکی مورد نیاز را در چهارچوب جداول سازمان مربوط که به تصویب فرماندهی کل می رسد، در اختیار قرار دهند. 
تبصره 3 - رییس سازمان حفاظت اطلاعات موظف است در موارد براندازی و نیز خرابکاری های مهم ، دادستان کل کشور و فرمانده کل سپاه پاسداران را سریعا در جریان قرار دهد. 
تبصره 4 - سازمان حفاظت اطلاعات موظف است موارد انحرافات عقیدتی ، سیاسی و اخلاقی پرسنل را که در جریان ماموریت های خود مطلع می گردد، به سازمان عقیدتی سیاسی منعکس نماید.

حیله دشمن

تاریخ : یکشنبه دوازدهم آذر ۱۳۹۶ | 14:45 | نویسنده : اسکندری


برچسب‌ها: اخبار روزحیله دشمن