کلید خوردن فتنه جدیدی تحت عنوان «پرچم سفیدها» یا سفیانی در عراق

تاریخ : پنجشنبه دوازدهم بهمن ۱۳۹۶ | 10:29 | نویسنده : اسکندری

پس از ۳ سال نبرد سنگین و پایان کار گروه تروریسی داعش در عراق، حالا صداهایی از کوه های کرکوک و اربیل شنیده می شود که باز هم برای ملت عراق رجزخوانی کرده و به نام «پرچم سفیدها» در عراق معروف شده و خود را سفیانی معرفی کرده اند؛ به عربی «رایات البیضا» خوانده می‌شوند و حالا پس از شکست گروه تروریستی داعش برای نیروهای جبهه مقاومت عراق خط و نشان می‌کشند. (بر روی پرچم این جماعت عبارت “السفیانیون” به چشم میخورد.)

 http://javaninews.ir 

فرمانده کل ارتش به مناسبت فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی با صدور پیامی سالروز پیروزی انقلاب را تبریک


تاریخ : جمعه سیزدهم بهمن ۱۳۹۶ | 0:24 | نویسنده : اسکندری

قدرت استکباری آمریکا در طول 39 سال گذشته پیاپی از انقلاب اسلامی ضربه خورده است

  همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی این ایام خجسته را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، آحاد ملت ایران، کارکنان ارتش و خانواده های ایشان تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«والفجر و لیال عشر...». دهه ی مبارک فجر، یادآور بصیرت و بشارت ملتی منسجم، خداجوی و ولایت مدار است که توانست تحت هدایت رهبری دوراندیش و شجاع و با بهره گیری از تعالیم عالیه دین مبین اسلام در رویارویی با استبداد شاهنشاهی فصل جدیدی از حیات سیاسی و فرهنگی خویش را آغاز کند و موجب احیای دین و معارف الهی در سرزمین کهن ایران شود.

http://javaninews.ir 

سرلشکر باقری در پیامی به مناسبت دهه فجر؛

تاریخ : جمعه سیزدهم بهمن ۱۳۹۶ | 0:35 | نویسنده : اسکندری

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح می‌دانند هر گونه کوتاهی در شناخت دشمن، فرجامی جز شکست نخواهد داشت.

دشمن اجازه نزدیک شدن به حریم اقتدار دفاعی و موشکی کشور را ندارد  سردار سرلشکر پاسدارمحمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آغاز دهه مبارک فجر و سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در پیامی با تبریک این ایام خجسته و تاریخ ساز به مقام معظم رهبری، ملت ایران و آحاد علاقمندان به انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان تاکید کرد: 12 بهمن ماه سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور پس از 15 سال تبعید و دوری از ایران عزیز، در تاریخ انقلاب و میهن اسلامی از رخدادهای مبارک، ماندگار و الهام بخشی است که نه تنها سرآغاز دهه فجر "انقلاب اسلامی" نام گرفته است، بلکه یک نقطه عطف در تاریخ معاصر و منشأ تحولات شگرف در صحنه بین‌المللی به شمار می‌رود.

http://javaninews.ir 


سیدعلی خمینی: به رهبر معظم انقلاب افتخار می‌کنیم

تاریخ : جمعه سیزدهم بهمن ۱۳۹۶ | 1:41 | نویسنده : اسکندری

  حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی نوه امام خمینی(ره) صبح امروز در سی و نهمین سالگرد ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به کشور که در حرم مطهر امام برگزار شد با بیان اینکه دهه فجر دهه بازخوانی آرمانهای انقلاب و بزرگداشت آرمانهای اصیل مرم ایران است گفت: لازم است هر سال در دهه فجر به مرور آرمانهای انقلاب بپردازیم. 

http://javaninews.ir 

کشف پیکر دومین شهید حادثه برخورد ناو دماوند

تاریخ : شنبه هفتم بهمن ۱۳۹۶ | 0:14 | نویسنده : اسکندری
شهید باصره

پیکر تکاور شهید «امیر باصره» دومین شهید حادثه برخورد ناو دماوند با موج شکن ساعتی پیش بعد از 16 روز جستجو در دریا کشف شد.

 پیکر تکاور شهید ناوبان دوم «امیر باصره» که ۱۶ روز پیش درحادثه برخورد ناو دماوند باموج شکن در بندرانزلی به شهادت رسیده بود ساعتی پیش در دریا پیدا شد.

در این حادثه علاوه بر شهید امیر باصره، شهید ناوسروان «بیژن زارع» نیز از تکاروان نیروی دریایی در جریان امدادرسانی به فیض شهادت نائل شد که پس از یک هفته جستجو پیکر وی پیدا، تشییع و تدفین شد.

ناوشکن دماوند چهارشنبه ۲۰ دی با موج شکن انزلی برخورد کرد و آسیب دید.

گفتنی است دو نفر دیگر نیز در این حادثه دچار آسیب دیدگی شدند که تحت درمان قرار گرفتند.

زمان وداع و تشییع پیکر شهید « امیر باصره» متعاقبا اعلام می شود.


برچسب‌ها: اخبار روزکشف پیکر ناو دماوند 

دوربین حرارتی RU۶۰G ساخت ایران +عکس

تاریخ : دوشنبه نهم بهمن ۱۳۹۶ | 9:15 | نویسنده : اسکندری

دوربین حرارتی RU۶۰G

دوربین حرارتی RU۶۰G قابلیت نصب روی انواع سلاح‌ های انفرادی به خصوص سلاح‌های تک تیرانداز را دارد.

دوربین‌های حرارتی یکی از نیازهای نیروهای مسلح برای تیراندازی دقیق در شب و یا شرایط نامساعد جوی است. در کشور ما در گذشته این دوربین‌ها از خارج خریداری می‌شد اما با وضع تحریم‌های نظامی علیه ایران، صنایع دفاعی کشورمان موفق به طراحی و تولید انواع دوربین‌های حرارتی بومی شده است.

http://javaninews.ir 


برچسب‌ها: اخبار روزتک تیرانداز دوربین حرارتی RU۶۰G سلاح 

سردار بختیاری درگذشت

تاریخ : دوشنبه نهم بهمن ۱۳۹۶ | 10:5 | نویسنده : اسکندری

سردار موسی بختیاری معاون هماهنگ کننده سابق قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)

سردار بختیاری به مدت سه سال عهده دار مسئولیت معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و از جانبازان دوران دفاع مقدس بود که روز گذشته دارفانی را وداع گفت.

به گزارش مشرق،  سردار موسی بختیاری معاون هماهنگ کننده سابق قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) پس از تحمل سال‌ها بیماری درگذشت. 

مراسم وداع، تشییع و خاکسپاری مرحوم سردار بختیاری با حضور امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده این قرارگاه، سردار سید مجید موسوی جانشین نیروی هوافضای سپاه و جمع کثیری از کارکنان سپاه و ارتش و مردم قدرشناس تهران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

سردار بختیاری به مدت سه سال عهده دار مسئولیت معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و از جانبازان دوران دفاع مقدس بود که روز گذشته دارفانی را وداع گفت.

سردار بختیاری امروز در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به خاک سپرده شد.


تنها جاده ایران که سرعت و سبقت مجاز است

تاریخ : دوشنبه نهم بهمن ۱۳۹۶ | 10:15 | نویسنده : اسکندری
محمدمهدی ماندگاری مبلغ و کارشناس مذهبی با انتشار عکسی از اردوهای جهادی دانشجویان در توئیتر خود نوشت: کار جهادی تعطیلی بردار نیست. مجاهد همیشه در حال سبقت است با اخرین سرعت ممکن.

کار جهادی تعطیل بردار نیست

برچسب‌ها: اخبار روزآخرین سرعت اردوی جهادی سبقت محمد مهدی ماندگاری 

جنگ نرم دشمن، برپایه‌ی دروغ، شایعه و سانسور بنا شده است

تاریخ : یکشنبه یکم بهمن ۱۳۹۶ | 23:52 | نویسنده : اسکندری

پیام به جمعی از مستندسازان جواندر پی دیدار جمعی از مستندسازان جوان با رهبر انقلاب، ایشان در پیامی خطاب به مستندسازان، ۵ نکته را به آنان توصیه کردند.

در پی دیدار شیرین جمعی از مستندسازان جوان با رهبر انقلاب در تاریخ ۲۱ دی ماه ۹۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فردای آن روز در پیامی خطاب به مستندسازان جوان، ۵ نکته را به این جوانان توصیه کردند.

متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسمه تعالی

جوانان عزیز مستندساز!

در پی جلسه‌ی شیرین دیشب، این نکته‌ها را در یاد نگه‌ دارید:

۱.جهت انقلابی را با دقّت تمام حفظ کنید. بازی‌های تکنیکی و شهرت حرفه‌ای، بر صفا و درستکاریِ انقلابیِ کار، غلبه نکند. با سرِ افراشته، زبان و عمل، نشان دهید که مؤمن انقلابی‌اید.

۲.جنگ نرم دشمن، برپایه‌ی دروغ و تحریف و شایعه و سانسور و بایکوت بنا شده است؛ هنر شما میتواند با سند، کار دشمن را بی اثر کند. تاریخ چهل‌ساله‌، لبریز از سندها بر حقّانیّت جمهوری اسلامی و کج‌روی و گمراهی دشمنان است.

۳.یک هدف اساسی دشمن، ترویج بدبینی و نومیدی است؛ دستمایه‌های امید درکشور بی‌شمار است. هنر شما قادر است با استناد به واقعیّات، سرچشمه‌ی امید و شوق و حرکت باشد.

۴.مستند انتقادی، مفید و لازم است. لحن اثر باید ناصحانه و چاره‌جویانه باشد. در انتقاد، لحن خصمانه و یأس‌آلود و هرج‌ومرج‌طلبانه، فایده‌ی آن را تبدیل به زیان میکند. زبان طنز به رسایی و سودمندی اثر کمک میکند.

۵.رضای خدای را در کارها در نظر بگیرید و از او کمک بخواهید.

والسّلام علیکم و رحمةاللّه

انتهای پیام/


برچسب‌ها: اخبار روز, رهبر انقلاب, جوانان

آغاز رزمایش مشترک ارتش در سواحل مکران و دریای عمان از فردا

تاریخ : دوشنبه دوم بهمن ۱۳۹۶ | 0:29 | نویسنده : اسکندری

آغاز رزمایش مشترک ارتش در سواحل مکران و دریای عمان از فردا  امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش صبح  روز یکشنبه اول بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران در منطقه عمومی رزمایش با اعلام خبر فوق افزود: هدف از اجرای این رزمایش ارتقای مهارت و روحیه سلحشوری کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، انتقال تجربیات پیشکسوتان باتجربه به جوانان شرکت‌کننده در رزمایش، ارزیابی تاکتیک های آموزش داده شده، ارزیابی قدرت تحرک، قدرت آتش و هماهنگی بین نیروها و ارتقای توانمندی طرح ریزی برای اجرای رزمایش مشترک و عملیات در هر مقطع زمانی و در نهایت ارتقای توانمندی دفاعی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای انجام ماموریت های محموله می باشد.

http://javaninews.ir

یگان‌های نیروی دریایی ارتش برای نخستین بار تا مدار 15 درجه گسترش یافتند

تاریخ : دوشنبه دوم بهمن ۱۳۹۶ | 0:33 | نویسنده : اسکندری

 یگان‌های نیروی دریایی ارتش از ساعاتی پیش در دریای عمان و آب‌های آزاد بین المللی جهت اجرای پنجمین رزمایش محمد رسول الله (ص) ارتش گسترش یافتند.

قرار است در این رزمایش ناوهای نداجا برای نخستین بار تا مدار 15 درجه شمالی به اجرای رزم بپردازند.

در رزمایش‌های پیشین گستره دریایی رزمایش تا مدار 10 درجه بود.

پنجمین رزمایش محمد رسول الله (ص) ارتش از فردا و با حضور یگان‌هایی از نیروی زمینی، نیروی هوایی، قرارگاه پدافند هوایی و نیروی دریایی ارتش به مدت 2 روز در جنوب و جنوب شرق کشور برگزار می‌شود.

گسترش یگان‌های نیروی دریایی ارتش تا مدار 15 درجه برای نخستین بار


برچسب‌ها: اخبار روز, قدرت نظامی, ارتش

اگر نیروهای مسلح نبودند، حرفی در عرصه دیپلماسی نداشتیم


تاریخ : دوشنبه دوم بهمن ۱۳۹۶ | 1:34 | نویسنده : اسکندری

محمد کاظمی

  حسن محمد کاظمی مسئول بسیج وزارت خارجه در نشست خبری یادواره شهدای دیپلمات طی سخنانی اظهار داشت: ما می‌بایست همیشه نسبت به دشمن تنفر داشته و نسبت به دوستان مودت داشته باشیم و تا زمانی که دشمن از پای در نیامده سکوت نخواهیم کرد.

http://javaninews.ir 

ستادکل پیگیر واگذاری بنگاه‌های اقتصادی سپاه و ارتش

تاریخ : دوشنبه دوم بهمن ۱۳۹۶ | 1:49 | نویسنده : اسکندری

امیر حاتمی

 امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از پیگیری واگذاری بنگاههای اقتصادی در ارتش و سپاه خبر داد.

http://javaninews.ir