ال سعود همان شجره ملعونه است

 

چرا رهبر انقلاب از عبارت شجره ملعونه استفاده کردند؟

در بخشی از پیام حج رهبر انقلاب در توصیف آل‌سعود، از اصطلاح «شجره‌ی ملعونه» استفاده شده است. این اصطلاح که برگرفته از متن قرآن کریم است اشاره به ماجرای رؤیایی دارد که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم دیده‌اند. در آیه‌ی ۶۰ سوره‌ی اسرا چنین آمده است: «وَ إِذْ قُلْنا لَکَ إِنَّ رَبَّکَ أَحاطَ بِالنَّاسِ وَ ما جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتِی أَرَیْناکَ إِلَّا فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَما یَزِیدُهُمْ إِلَّا طُغْیاناً کَبِیراً» : «و چون برایت گفتیم: به‌راستی پروردگارت به مردم احاطه داشته‌ و آن رؤیایی را که به تو نمایاندیم و (نیز) آن درخت لعنت‌شده در قرآن را، جز وسیله‌ای برای امتحان مردم قرار ندادیم. و ما بیم‌شان می‌دهیم، پس ایشان را به‌جز طغیانی بزرگ نمی‌افزاید.»

سؤال آن است که این شجره‌ی ملعونه چیست که خداوند آن را وسیله‌ای برای آزمایش و امتحان مردم قرار داده است؟ مخصوصا آنکه در هیچ یک از آیات کریم، شجره‌ای به چشم نمی‌خورد که مورد لعن خداوند قرار گرفته باشد. برخی از مفسران معتقدند که این شجره، شجره‌ی زقوم است و به آیه‌ی ۶۲ سوره‌ی صافات اشاره می‌کنند که «أَمْ شَجَرَةُ الزَّقُّومِ إِنَّا جَعَلْناها فِتْنَةً لِلظَّالِمِینَ». اما همانگونه که مشخص است در این آیه، صرفا به محل امتحان بودن زقوم اشاره می‌شود و دیگر مورد لعن قرار نگرفته است.

به‌همین علت برخی از مفسران دیگر اعتقاد بر این دارند که کلمه‌ی «شجره» را نباید به معنای تحت‌اللفظی آن یعنی «درخت» ترجمه کرد، بلکه با توجه به محتوای آیه می‌توان دریافت که مراد خداوند از بیان آن چیز دیگری بوده است. شبیه چنین موضوعی در آیات ۲۴ و ۲۶ سوره‌ی ابراهیم علیه‌السلام نیز آمده است که خداوند از دو عبارت «شجره‌ی طیبه» و «شجره‌ی خبیثه» برای توصیف وضعیت دو جریان حق و باطل استفاده شده است: «أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ ٱللَّهُ مَثَلًۭا کَلِمَةًۭ طَیِّبَةًۭ کَشَجَرَةٍۢ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌۭ وَفَرْعُهَا فِى ٱلسَّمَآءِ» و «وَمَثَلُ کَلِمَةٍ خَبِیثَةٍۢ کَشَجَرَةٍ خَبِیثَةٍ ٱجْتُثَّتْ مِن فَوْقِ ٱلْأَرْضِ مَا لَهَا مِن قَرَارٍۢ».


ادامه مطلب
تاریخ : سه شنبه ۱۳۹۵/۰۶/۱۶ | 2

این گیاه که همه جا هست دیابت و فشار خون بالا و سرطان را درمان می‌کند

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ توت سفید خواص درمانی متعددی دارد که در درمان تومورها، دیابت و قند خون بالا کاربرد دارد  شاخ و برگ این درخت در چین و ایالات متحده آمریکا در دوران استعمار برای ایجاد صنعت ابریشم به کار گرفته شد.
 
شاخ و برگ گیاه توت در درمان دیابت، کلسترول بالا و قند خون بالا، درد عضلات و مفاصل، ورم مفصل ها ، یبوست، سرگیجه، از دست دادن مو و پیری زودرس موثر است. 
ترکیبات این گیاه با کاهش سرعت تجزیه قندها در روده اجازه می دهد تا قندها به آرامی به داخل خون جذب شده و به عبارت ساده ترمانند داروهای دیابت  نوع 2 و بدون بدون عوارض جانبی کار می کند.
 توت سفید حاوی اسیدهای آلی، ویتامین C، کاروتن، پکتین، فیبر، قند اینورت، رزین و سایر ترکیبات سودمند بسیاری است که می توانند در درمان ورم لوزه، سرفه، تب، اسهال، سردرد و التهاب کمک کند  شاخ و برگ گیاه توت حاوی آنتی اکسیدان بوده و مصرف آن در کاهش کلسترول بالا و محافظت از سلامت قلب خود مفید است.
 با توجه به مطالعه انجام شده در دانشگاه تگزاس شاخ و برگ گیاه توت سفید حاوی مقدار غنی از رسوراترول، فنل طبیعی است که می تواند با بیماری های قلبی و سرطان مبارزه کند اما چشمگیرترین تاثیر میوه توت کاهش سطح قند خون است. 
منبع: healthyfoodhealthytips.com

انتقال گوسفند‌ با هورمون‌های سرطان‌زا به کشورهای اسلامی

توطئه جدید صهیونیست‌ها علیه مسلمانان؛ انتقال گوسفندها با هرمون‌های سرطان‌زا در کشورهای اسلامیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکۀ العالم، یک روزنامۀ الجزایری با اشاره به نزدیک بودن عید قربان، دربارۀ انتقال گوسفندهای اسرائیلی با هورمون‌های سرطان‌زا به بازار هشدار داد. 

 روزنامه الشروق تأکید کرد دامپزشکان الجزایری به مردم هشدار داده‌اند از خرید گوسفند از منابع ناشناس خودداری کنند. 
به گفتۀ دامپزشکان الجزایری، بعضی دام‌ها و گوسفندان با تزریقات سمی رژیم صهیونیستی پروار و روانه بازار شده‌اند.
 
روزنامۀ الشروق خاطرنشان کرد، قاچاقچیانی از تونس، لیبی و الجزایر، این روزها با تجارت هورمون رشد ساخته شده به دست صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی فلسطین، در حال پروار بندی و عرضه و فروش دام هستند. 
گزارش‌ها حاکی است، برخی از افراد فرصت‌طلب، با تزریق داروهایی که در دنیا ممنوع هستند، از جمله  "Frasadon"، "Banzuat" ، "Dostradiol"   سعی می‌کنند دام‌ها را فوری پروار کرده و وزن آن‌ها را بین 5 تا 10 کیلوگرم افزایش دهند.
 
دامپزشکان الجزایری تاکیدکردند مطالعات پزشکی انجام شده در اروپا نشان می‌دهد، گوشت دام‌هایی که از طریق تزریق این داروها پروار شده‌اند، باعث افزایش سریع  تومورهای سرطانی در بدن انسان می شوند.
 
ناظران اتحادیه اروپا برای جلوگیری از استفاده و دست بدست کردن این نوع داروها میان دامپروران و فعالان این بخش، از حدود 7 سال پیش مقررات وقوانینی را وضع کرده‌اند. 
با این حال رژیم صهیونیستی با تولید غیرقانونی اینگونه داروها، همچنان در حال قاچاق آن به کشورهای عربی و اسلامی است و این رویه ضد انسانی هنوز ادامه دارد و نکته مهم این است شبکه‌های قاچاق وابسته به آن در قاره‌های دیگر نیز فعال هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران:

هبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران:

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: هیچ عاقلی نیروی دفاعی خود را کنار نمی گذارد، بنابراین باید قدرت دفاعی کشور را روز به روز استحکام بخشید.

مذاکره با امریکا نه تنها فایده ندارد، بلکه ضرر هم دارد/هیچ عاقلی نیروی دفاعی خود را کنار نمی گذارد/دشمن تمام تلاش خود را برای بر هم زدن امنیت کشور قرار داده استبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار شرکت کنندگان در همایش سراسری فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه را «سنگر مستحکم انقلاب» و «عنصر شاخص دفاع از امنیت داخلی و خارجی و هویت برجسته و ممتاز و مورد نیاز برای پیشرفت کشور و حرکت به سوی آرمانها» دانستند و ضمن اشاره به برخی انحرافها برای مقابله با اجزاء اصلی قدرت نرم و معنوی نظام اسلامی و تحریف آنها، گفتند: یکی از اجزاء مهم قدرت نرم جمهوری اسلامی، بی اعتمادی مطلق به قدرتهای سلطه گر و در رأس آنها امریکا است و این بی اعتمادی باید روز به روز گسترش یابد. 
ادامه مطلب ...

داعش لال شد/ ابومحمد العدنانی، سخنگوی داعش به هلاکت رسید+ تصاویر


ابومحمد العدنانی سخنگوی گروه تروریستی تکفیری داعش در حلب سوریه به هلاکت رسید.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از برخی منابع، ابومحمد العدنانی سخنگوی گروه تروریستی تکفیری داعش در حلب سوریه به هلاکت رسید. این منابع اعلام کردند که ابو محمد العدنانی در جریان یک بازرسی نظامی از عملیات‌های تروریست‌های داعش در شمال حلب هدف قرار گرفته و کشته شده است.

گفتی است که این عنصر تروریستی از قدیمی‌ترین اعضای داعش بوده که در سال ۲۰۱۴ در یک پیام رادیویی تاسیس خلافت اسلامی و تبدیل دولت اسلامی در عراق و شام به دولت اسلامی را اعلام و ابوبکر بغدادی را به عنوان خلیفه معرفی کرد.
 
ادامه مطلب ...

همکاری امارات و رژیم صهیونیستی برای جاسوسی سایبری

دولت امارات برای جاسوسی سایبری از منتقدان خود و شنود مکالمات و پیام های آنها، از رژیم صهیونیستی کمک گرفته تا بتواند با آلوده کردن گوشی‌های آیفون، اطلاعات منتقدان را به سرقت ببرد.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امارات و چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس با همکاری متخصصان امنیتی رژیم صهیونیستی آسیب پذیری خطرناکی را در آیفون شناسایی کرده اند که استراق سمع و سرقت داده های کاربران این تلفن همراه را ممکن می کند. به دنبال افشای این موضوع اپل بروزرسانی جدیدی را برای سیستم عامل آیفون عرضه کرد.
 
ادامه مطلب ...

رهبر معظم انقلاب در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع؛


رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع بازدید کردندفرمانده  معظم کل قوا، از نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع بازدید کردند.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله‌العظمی خامنه‌ای، حسینیه امام خمینی(ره) امروز (چهارشنبه 10 شهریور ماه) میزبان نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، بیش از دو ساعت از فناوری‌های پیشرفته، بومی و دانش‌بنیان که محصول تلاش، ابتکار و دانش محققان و متخصصان داخلی است و اثر مستقیمی بر افزایش توان رزمی نیروهای مسلح دارد، بازدید کردند.
 
ادامه مطلب ...

دشمن حتی نباید به خود اجازه فکر کردن درباره تجاوز را بدهد

دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش با فرمانده کل قوابه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و آله) ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر اهمیت پدافند به‌عنوان «خط مقدم مقابله با هر گونه تهاجم»، جبهه مقابل جمهوری اسلامی را جبهه‌ای «خبیث، خدعه‌گر و مخالف استقلال ملت» خواندند و خاطرنشان کردند: در مقابل این دشمن که به‌دنبال تضعیف توان دفاعی کشور است، باید آمادگی‌های نیروهای مسلح آنچنان افزایش یابد که دشمن حتی به خود اجازه فکر کردن درباره تجاوز را ندهد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «عزم، اراده و توانایی نیروی انسانی» را عاملی مهم در برطرف کردن موانع و ضعفها برشمردند و افزودند: قرارگاه پدافند جزء خطوط مقدم و اصلی است و باید با قدر دانستنِ این موقعیت مهم، و با نشان دادن عزم، اراده و قاطعیت، عزم دشمن را در تهاجم تضعیف کنید.

فرمانده کل قوا همچنین بر هوشیاری، اقدام بهنگام و به‌کارگیری انواع روشهای متنوع و ابزارهای پیشرفته در پدافند هوایی تأکید و خاطرنشان کردند: دشمن باید بفهمد که اگر تهاجم کند، ضربه محکمی خواهد خورد و دفاع ما شامل پاسخگویی نیز خواهد بود.


باور ۳۷۳ اولین محصول «ورتیکال لانچ» ایرانی

برای این سامانه موشکی، 3 نوع موشک مختلف برای شکار اهداف در بردها و ارتفاع‌های مختلف تولید شده (مشابه S400 با بردی کمتر از آن) است؛ دی ماه سال 93 نیز امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش اعلام کرد که رادارها و موشک‌های این سامانه با موفقیت تست شده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش مشرق، جمهوری اسلامی ایران در کنار تمام ماجراهای دریافت سامانه پدافندی اس300، اما کار ساخت یک سامانه پدافندی به نام باور373 را نیز همزمان با کارشکنی‌ها در تحویل S300، از مدت‌ها قبل آغاز کرده بود که این سامانه، امروز رسما با حضور رئیس جمهور رونمایی شد و به گفته وزیر دفاع، تا پایان امسال عملیاتی خواهد شد. 
ادامه مطلب ...

از لاذقیه تا همدان / روسیه چطور معادلات آمریکا را در سوریه بر هم زد؟

شرایط امروز سوریه به اذعان رسانه‌های غربی متفاوت از آنچیزی است که در ابتدا پیش‌بینی می‌شد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیش از 5 سال از آغاز بحران در سوریه می‌گذرد؛ اما امروز واقعیت سوریه متفاوت از آن چیزی است که در ابتدا پیش‌بینی می‌شد. با آغاز جنگ داخلی علیه بشار اسد – رئیس جمهور سوریه – بسیاری از کشورهای غربی و عربی باور داشتند که سوریه پس از تونس، لیبی و مصر، قربانی بعدی بهار عربی است و خیلی زود با پیروزی مخالفان، اتحاد استراتژیک تهران – دمشق برای همیشه به تاریخ خواهد پیوست. 
 
ادامه مطلب ...

چطور بفهمیم چند سیم کارت به ناممان ثبت شده است؟

وجود سیم کارتهای بی هویت و سیم کارت های ثبت شده با هویت جعلی در کشور سبب شده تا وقوع تخلفات از طریق این سیم کارت ها در کشور شدت یابد.
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از وقتی که بعضی از اپراتورهای تلفن همراه بدون ثبت مشخصات افراد سیم کارت واگذار کردند سیل سیم کارت های بی هویت در کشور به راه افتاد و متعاقب آن با تشدید پدیده آزار دهنده مزاحمان تلفنی و برخی سو استفاده های دیگر از سیم کارت های بی هویت مواجه شدیم.

هرچند آمار مشخص و ثبت شده ای از تعداد سیم‌کارت‌های بی‌هویت فعال در کشور وجود ندارد اما برخی گمانه زنی ها این طور برآورد می کنند که حداقل 900 هزار سیم کارت بی هویت در کشور وجود دارد. در طی سال های اخیر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بارها و به دفعات خواستار ثبت مشخصات صاحبان سیم کارتهای بی هویت شده است و ضرب الاجل هایی را برای قطع سیم کارت های بی هویت اعلام کرده است. و در نهایت هم به صاحبان تمام این سیم کارتها فرصتی داده شد که با ثبت کدملی خود مانع قطع سیم کارتشان شوند و کسانی که کد ملی خود را ثبت نکردند و سیم کارتشان بی هویت ماند با اجبار رگولاتوری به اپراتورها سیم کارت هایشان سوزانده شد.


چطور بفهمیم چند سیم کارت به ناممان ثبت شده است؟

 

ادامه مطلب ...

درسی که باید از حادثه ۲۸ مرداد گرفت

«حادثه‌ای در کشور ما در سال ۱۳۳۲ اتّفاق افتاد -حادثه‌ی بیست‌وهشتم مرداد- که یکی از حوادثی است که ملّت ایران را با تجربه‌ها آمیخته میکند، مانع از خطا و اشتباه دیدِ او میشود؛ در این حادثه یک تجربه‌ی بزرگ برای ملّت ایران به وجود آمد، این تجربه را هرگز نباید فراموش کرد؛ بله، از سال ۳۲ تا حالا شصت سال میگذرد.

اوّلاً در خلال این شصت سال این قبیل حوادث تکرار شده است، ثانیاً حادثه‌ی تاریخی وقتی حامل درس است، گذشت زمان تأثیری ندارد و باید از آن درس گرفت. حادثه از این قرار بود که دولت مصدّق که نفت را، منبع ثروت ملّی کشور را از چنگ انگلیسی‌ها و از دست انگلیسی‌ها با کمک افرادی که بودند -مرحوم آیت‌الله کاشانی و دیگران- توانست خارج کند، یک اشتباه تاریخی انجام داد و آن تکیه‌ی به آمریکا بود.
 
ادامه مطلب ...

هفت اولویت و سرفصل مهم برای دولت/ اقتصاد مسئله اول کشور است

هفت اولویت و سرفصل مهم برای دولت/ اقتصاد مسئله اول کشور است

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار آقای روحانی رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای دولت یازدهم، هفته دولت را فرصتی مغتنم برای ارائه گزارش به مردم از کارهای انجام گرفته خواندند و نکات مهمی را در قالب ۷ سرفصل در زمینه های «اقتصاد مقاومتی»، «سیاست خارجی»، «علم و فناوری»، «امنیت»، «فرهنگ»، «برنامه ششم» و «فضای مجازی» به‌عنوان اولویت های اصلی کشور و نقشه راه دولت یازدهم در یک سال پیش رو بیان کردند. 

ادامه مطلب ...