لزوم تلاش مضاعف وزارت دفاع برای تامین نیازهای نیروهای مسلح

تاریخ : چهارشنبه بیست و دوم شهریور ۱۳۹۶ | 14:48 | نویسنده : اسکندری
سرلشکر باقری

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار با امیر حاتمی بر لزوم تلاش برای تقویت و تامین سلاح‌های مورد نیاز نیروهای مسلح تأکید کرد.

  سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در ستاد وزارت دفاع در دیدار با امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، وی را ‌‌فرمانده‌ای شناخته شده در بین نیروهای مسلح،  برادری مومن‌، ولایی‌، سخت کوش، کاردان و توانا در انجام مسئولیت‌ها دانست‌ و گفت: امیدواریم با حضور شما دروزارت دفاع روند روبه رشد صنعت دفاعی کشور تداوم یابد.


برچسب‌ها: اخبار روزوزارت دفاعستاد کل نیروهای مسلحباقریحاتمی 

مجمع باید انقلابی، فکر و عمل کند و انقلابی باقی بماند


تاریخ : چهارشنبه بیست و دوم شهریور ۱۳۹۶ | 16:6 | نویسنده : اسکندری

مجمع باید انقلابی، فکر و عمل کند و انقلابی باقی بماند/هیچ مصوبه یا موضع مجمع نباید با مبانی انقلاب و میراث امام بزرگوار متفاوت باشد

  حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس و اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجمع را از ابتکارات با ارزش امام بزرگوار خواندند و با اشاره به سه وظیفه مهم این نهاد یعنی «تشخیص مصلحت»، «مشاورت در تعیین سیاست‌های کلی» و «ارائه راه‌حل در معضلات کشور» تأکید کردند: مجمع باید صد در صد انقلابی، فکر و عمل کند و انقلابی باقی بماند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با یادآوری مسئولیت بسیار ظریف و خطیر مجمع در «تشخیص و اِعمال مصلحت» افزودند: مجمع در مواقعی که مصلحتی مهم وجود دارد و نظر مجلس شورای اسلامی را بر تشخیص شورای نگهبان ترجیح می‌دهد، باید توجه کند مصلحتی که تحت عنوان ثانویه است، طبعاً باید بسیار مهم، مسجل و واضح باشد و با نظر اکثریت قاطع و قابل قبول مجمع، آن‌هم برای مدتی معین و موقت اعمال شود.


برچسب‌ها: اخبار روزرهبر انقلابدیدار رهبر انقلاب با مجمع تشخیص مصلحت نظامآیت الله هاشمی شاهرودی 

دستگیری یکی از اعضای داعش در کرج

تاریخ : پنجشنبه بیست و سوم شهریور ۱۳۹۶ | 11:27 | نویسنده : اسکندری

دستگیری یکی از اعضای داعش در کرج/ برنامه ریزی برای 300 حمله تروریستی در ایام محرم

  سرهنگ امین یامینی فرمانده سپاه شهرستان شهریار، در حاشیه نشست خبری هفته دفاع مقدس که در مجموعه سپاه ناحیه شهریار و با حضور جمعی از خبرنگاران فعال در غرب استان تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از دستگیری یکی از عناصر شاخه اجناد الشام داعش در منطقه اندیشه خبر داد.

وی در تشریح جزئیات این دستگیری، عنوان کرد: فرد مذکور در مسیر ارتباطی که وارد ایران شده بود، شب را در دولت آباد شهر ری اسکان می‌یابد.

سرهنگ یامینی گفت: در ادامه با هوشمندی سربازان گمنام امام زمان(عج) با تلفن همراه ایشان ارتباط برقرار می‌شود و ماموران خدوم امنیتی و اطلاعاتی در قالب و پوشش نیروهای مرتبط با داعش، به هماهنگی قرار ملاقاتی با وی در منطقه اندیشه شهرستان شهریار مبادرت می‌ورزند.

فرمانده سپاه شهرستان شهریار عنوان کرد: سپس با اتخاذ تدابیر هوشمندانه و مقتضی،تمهیدات لازم در محل ملاقات اندیشیده و بعد از حضور وی، دستگیری و بازداشت وی عملیاتی می‌شود.


برچسب‌ها: اخبار روزتروریست داعشهفته دفاع مقدساندیشه شهریاراخبار وبگردی 

ادامه مطلب

می‌خواهیم به نقطه‌ای برسیم که آمریکا جرأت صبحت کردن درباره گزینه نظامی را نداشته باشد


تاریخ : شنبه بیست و پنجم شهریور ۱۳۹۶ | 16:49 | نویسنده : اسکندری

کره شمالی: می‌خواهیم به نقطه‌ای برسیم که آمریکا جرأت صبحت کردن درباره گزینه نظامی را نداشته باشد

  به نقل از رویترز، در حالیکه آمریکا پس از آزمایش‌های موشکی قبلی کره شمالی هشدار داده بود که صبر راهبردی آن در برابر این کشور رو به اتمام است، پیونگ‌یانگ روز شنبه (امروز) اعلام کرد قصد دارد به "توازن قدرت" با آمریکا دست یابد.

"کیم جونگ یون"، رهبر کره شمالی، صبح امروز در اظهاراتی که خبرگزاری رسمی این کشور آن را پوشش داد، اعلام کرد: هدف نهایی ما رسیدن به درجه‌ای از قدرت نظامی است که سران آمریکا جرأت صحبت کردن درباره گزینه نظامی را نداشته باشند. 


برچسب‌ها: اخبار روزکره شمالیآمریکاآزمایش هسته ایکیم جونگ یون 

اسمان ایران امن ترین آسمان جهان است


تاریخ : یکشنبه دوازدهم شهریور ۱۳۹۶ | 9:50 | نویسنده : اسکندری

آسمان ایران امن ترین آسمان جهان است/۳۷۰۰ نقطه پدافندی در کشور داریم

 امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم  الانبیاء (ص)  با حضور در برنامه نگاه یک با اشاره به اینکه رهبری به سازمان قرارگاه پدافند هوایی خاتم اعتماد کردند، اظهار داشت: پدافند هوایی با فرماندهانی کار می کند که در زمان دوران دفاع مقدس جوانتر از ما بودند؛ بله من جوانترین فرمانده هستم.

وی با بیان ساز و کار تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء افزود: فرمانده معظم کل قوا با ژرف نگری دستور جدایی از نیروی هوایی را صادر کردند، پتانسیل و ظرفیت بسیج مردمی بود که  نیروهای پدافندی سپاه و ارتش تشکیل قرارگاه پدافند هوایی را داد. 

 ما همیشه تحریم و دائم التهدید هستیم و امن ترین آسمان را با این همه تهدیدات داریم.

 فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در پایان خاطر نشان کرد: از طرف خودم و تمام همرزمان ام به ملت عزیزمان عرض می کنم که ما دنبال جنگ نیستیم، ما گوش به فرمان رهبریم و هیچ پیامی برای دشمن نداریم و حرف خود را در میدان می‌زنیم.

ادامه مطلب


برچسب‌ها: اخبار روزامیراسماعیلیفرمانده قرارگاه پدافند هوایی 

قدرت تخریب موشک‌ها افزایش خواهد یافت

تاریخ : یکشنبه دوازدهم شهریور ۱۳۹۶ | 10:19 | نویسنده : اسکندری

وزیر دفاع گفت: حتما روی موضوع جنگ الکترونیک، قدرت تخریب موشکی و مانور پذیری و مسائلی از این دست، برنامه‌های دقیقی در حال برنامه ریزی و اجرا هست که انشالله موجب تقویت برنامه موشکی خواهدشد.

قدرت تخریب موشک‌ها افزایش خواهد یافت   امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگویی، اظهار داشت: مقاومت در فرهنگ جمهوری اسلامی است، ملت ما در انقلاب و همینطور در دوران دفاع مقدس آثار دفاع مقدس را دید و از مقاومت نتیجه گرفت.

وی افزود: شاید ترس اصلی قدرت‌های استکباری در مورد رابطه ما و محور مقاومت به این برمی‌گردد که نمی‌خواهند چنین الگویی درمقابل چشم آنها باشد.


برچسب‌ها: اخبار روزامیر حاتمیقدرت موشکیجنگ الکترونیکتقویت توان موشکی 

قرارگاه پدافند هوایی، خط مقدم دفاع از حیثیت و موجودیت کشور است

تاریخ : یکشنبه دوازدهم شهریور ۱۳۹۶ | 17:34 | نویسنده : اسکندری

رهبر معظم انقلاب فرمودند: قرارگاه پدافند هوایی، خط مقدم دفاع از حیثیت و موجودیت کشور است.

نسخه علاج‌بخش مشکلات، بکارگیری نیروی انسانیِ تواناست/قرارگاه پدافند هوایی، خط مقدم دفاع از حیثیت و موجودیت کشور است


برچسب‌ها: اخبار روزاخبار سیاسیرهبر معظم انقلابقرارگاه خاتم الانبیاقرارگاه پدافند هوایی 

ادامه مطلب

خوب دیدن ،

تاریخ : چهارشنبه یکم شهریور ۱۳۹۶ | 12:27 | نویسنده : اسکندری

 *  * * * *  *  *  *        *   *  *  * *
گر نداری دانش ترکیب رنگ 
بین گلها ، زشت یا زیبا مکن 

خوب دیدن ، 
شرط انسان بودن است
عیب را ،
در این و آن پیدا مکن.  

متن تبریک عید نوروز ۹۵

امیر حیدری: سعی داریم قدرت توپخانه‌ای را افزایش دهیم


تاریخ : یکشنبه بیست و نهم مرداد ۱۳۹۶ | 16:48 | نویسنده : اسکندری

امیر حیدی فرمانده نیروی زمینی ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: سعی داریم قدرت توپخانه‌ای را افزایش دهیم و تاکنون موفقیت‌های بزرگی به دست آورده‌ایم.

 ، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع فرماندهان، مسئولین و کارکنان پایور مرکز آموزش توپخانه اصفهان، گفت: نیروی زمینی ارتش با ایجاد یگان‌های واکنش سریع و متحرک هجومی آمادگی رزمی و دفاعی خود را در سطح بسیار خوبی افزایش داده است. 


قدردانی بشار اسد از رهبر معظم انقلاب به سبب کمک‌های گسترده ایران به دمشق

تاریخ : دوشنبه سی ام مرداد ۱۳۹۶ | 9:38 | نویسنده : اسکندری

رئیس‌جمهور سوریه از رهبر معظم انقلاب ایران به سبب حمایت‌های بی‌دریغ این کشور از دمشق قدردانی کرد.

قدردانی بشار اسد از رهبر معظم انقلاب به سبب کمک‌های گسترده ایران به دمشق  شبکه راشاتودی در خبری فوری از آغاز سخنرانی بشار  اسد، رئیس جمهور سوریه، در افتتاحیه نشست وزارت خارجه این کشور خبر داد.

وی در این نشست -که بصورت زنده پخش شد- گفت: هزینه درگیری‌ها را کشورهای کوچک می‌پردازند و سوریه بهای سنگینی برای به شکستکشاندنتوطئه غربی‌ها پرداخت.             

رئیس جمهور سوریه گفت: روسیه از سوریه در شورای امنیت حمایت کرد. مسکو از ارتش سوریه پشتیبانی کرده و نیروهایش را فرستاده و شهید داده است. حمایت‌های دوستان به ایستادگی کشور سوریه کمک کرد و در آینده مطالب زیادی درباره آقای خامنه‌ای و آقای نصرالله نوشته خواهد شد. مطالب زیادی درباره حمایت‌های چین،  روسیه و ایران، اخلاق آقای خامنه‌ای،  حزب‌الله و آقای نصرالله نوشته خواهد شد.


کتاب «راویان پدافند» منتشر شد

تاریخ : دوشنبه سی ام مرداد ۱۳۹۶ | 9:44 | نویسنده : اسکندری

کتاب «راویان پدافند» منتشر شد

خاطرات کارکنان منطقه پدافند هوایی تهران در دوران دفاع مقدس در کتابی با عنوان «راویان پدافند» به قلم سعید سعیدی به رشته تحریر درآمده است.

«راویان پدافند» در 22 بخش، بیست و دو خاطره از کارکنان زحمتکش و غیور پدافند هوایی را روایت می‌کند که اسامی و مسئولیت نظامی راوی هر خاطره در انتهای آن روایت ذکر شده است که عموما سرهنگ و سروان بازنشسته‌اند که در زمان هشت سال دفاع مقدس در این حوزه مسئولیت داشته‌اند و تمامی این اتفاقات را به چشم دیده و تجربه کرده‌اند. در انتهای کتاب نیز سه سروده از سروان بازنشسته جلیل دوستی با عناوین «همت شیران»، «عاشقان سحر» و «ولایتمدار» چاپ شده و تصاویر راویان خاطرات کتاب در زمان جنگ و حین عملیات‌ها ضمیمه اثر شده است.


«روزهای بی‌آینه»؛

تاریخ : سه شنبه سی و یکم مرداد ۱۳۹۶ | 11:33 | نویسنده : اسکندری

 شرح ۱۸ سال چشم‌انتظاری یک زن برای سیدالاسرای ایران

 
گفت و گو با همسر آزاده خلبان شهید حسین لشگری

منیژه لشکری، راوی «روزهای بی‌آینه» می‌گوید بسیاری از مخاطبان خاطرات این کتاب را تکان‌دهنده و غیر باور می‌دانند. اما این زندگی مستند اوست، زندگی که جنگ بر آن آوار شد و پس از آن، ۶۴۱۰ روز تا بازگشت همسرش از اسارت صبر کرد.

ادامه مطلب


برچسب‌ها: اخبار روزسیدالاسرای ایرانشهید لشکری 

خشم صهیونیست‌ها از مسلمان شدن نظامی زن اسرائیلی در مسجدالاقصی

تاریخ : چهارشنبه یکم شهریور ۱۳۹۶ | 9:40 | نویسنده : اسکندری

یک نظامی زن اسرائیلی در مسجدالاقصی با گفتن شهادتین مسلمان شد.

  یک نظامی زن اسرائیلی که از اهالی عسقلان است در مسجدالاقصی مسلمان شد.

 رسانه‌های اسرائیلی مدعی شده‌اند این نظامی به خاطر ازدواج با یک جوان مسلمان از اهالی «رهط» (در صحرای النقب) مسلمان شده است.


برچسب‌ها: اخبار روزنظامیان صهیونیستفلسطین اشغالیقبه الصخره