شناور موشک انداز

استفاده از شناورهای سبک موشک انداز در نیروهای دریایی دنیا در حال ایجاد جایگاهی خاص برای خود هستند.

  اگرچه تا سالهای اخیر، بسیاری از کشورهای جهان برنامه هایی برای توسعه شناورهای سبک موشک انداز نداشتند و به سمت ساخت ناوهای بزرگ و سنگین حرکت کرده بودند، اما این رویه چند سالی است که تغییرات محسوسی یافته و اکنون بتعداد قابل توجهی از نیروهای دریایی مناطق مختلف جهان، توسعه این کلاس از شناورها را در دست اجرا داشته و محصولات مختلفی را در این زمینه به بازار ارائه کرده اند. 

ادامه مطلب ...

اسرائیلی‌ها با تشکیل کمربند امنیتی در پی تقویت جریان‌های تکفیری هستند

سفیر سابق ایران در سوریه:باید مانع تبدیل اقدامات امریکا به رویه شد/بی خردی ترامپ را نباید دست کم گرفت

محمدرضا شیبانی سفیر سابق ایران در سوریه  درباره تلاش‌های آمریکا برای مطرح شدن در تحولات منطقه و سوریه، اظهارداشت: آمریکا با وجود قدرت نظامی که دارد، اکنون شرایط لازم برای تبدیل به یک مرکز نظامی در سوریه را ندارد. چرا که بیشتر در زمینه هوایی تجهیز شده است و نمی‌تواند درگیری مستقیم پیدا کند. 
وی با تأکید بر اینکه آمریکا حتی جریان سیاسی که بتواند غالب بر بشار اسد باشد را نیز در اختیار ندارد، تصریح کرد: فقدان دو ابزار فوق آمریکایی‌ها را در تصیمیم‌گیری‌هایش درباره بحران سوریه ناتوان کرده است.

این دیپلمات وزارت امور خارجه گفت: اسرائیلی‌ها با تشکیل کمربند امنیتی می‌خواهند مانع ورود جریان‌های تکفیری به کشورشان شوند و هم پوششی برای تقویت جریان‌های معارض در منطقه باشند.


دشمنی دشمنان با ما تمامی ندارد


 سردار سرلشکر سیدرحیم صفوی مشاور فرمانده معظم کل قوا در مراسم بزرگداشت سپهبد شهید صیاد شیرازی که در تالار وحدت برگزار شد با اشاره به نقش مهم شهید صیاد شیرازی در دوران دفاع مقدس و مقابله با منافقین عنوان داشت: شهید صیادشیرازی یک انسان برگزیده خداوند در رفتار و منش فرماندهی و خرد نظامی و هم در شجاعت و عطوفت و مهربانی بود.  
سرلشکر صفوی تصریح کرد: دشمنی دشمنان با ما تمامی ندارد و ما باید قدر شهدای‌مان را بدانیم .  
مشاور فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن دوران دفاع مقدس در بین جوانان گفت: ما باید عوامل قدرت ملی را بشناسیم و بدانیم ملت ما ظرفیت عظیمی از استقامت و صبر را به ملت‌های جهان نشان داد و اگر تهدیدی علیه کشور ما باشد، ملت ما ایستاده است.  امروز اگر تهدید اقتصادی وجود دارد، ملت ما باید همان اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند را عمل کند.
 
وی  با اشاره به ولایتمداری شهید صیادشیرازی خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی به مقام معظم رهبری چه در دوران جنگ و چه پس از آن علاقه فراوانی داشت.

برچسب‌ها: اخبار روز , رحیم صفوی , صیاد , منافقین , ارتش