نزدیک شدن به اس ۳۰۰ خطرناک است

جنگنده‌های اف ۱۵، ۱۶ و ۱۸ در تیررس سامانه‌ ارتقایافته اس ۳۰۰ ایران خواهند بود/ نزدیک شدن به اس ۳۰۰ خطرناک است

نشریه آمریکایی در گزارشی نوشت: دریافت نسخه جدید اس ۳۰۰ تازه شروع کار است و ایران با رفع تحریم‌ها و افزایش دسترسی به بازارهای جهانی، به نوین‌سازی نظامی مبادرت می‌نماید.

خبرگزاری فارس: جنگنده‌های اف ۱۵، ۱۶ و ۱۸ در تیررس سامانه‌ ارتقایافته اس ۳۰۰ ایران خواهند بود/ نزدیک شدن به اس ۳۰۰ خطرناک است






                                      

 

 

  

   به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس نشریه «نشنال اینترست» در گزارشی نوشت: روسیه ارسال سامانه دفاع موشکی «اس 300 آلماز آنتی» را به ایران آغاز کرده و این کشور نسخه ارتقا یافته این سامانه موسوم به « S-300PMU-2 Favorite» را دریافت می‌کند.

بر اساس این گزارش، اس 300 ام پی یو 2 بردی بیش از 120مایل داشته و اهداف تا سقف پرواز 100 هزار پایی را شکار می‌کند. این سامانه می‌تواند همزمان چندین هدف را نشانه گیری کند.

یک مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا در این زمینه گفته است که این نوع سامانه اس 300 تهدید کشنده‌ای علیه هر هدفی جز جنگنده‌های پیشرفته رادار گریز  است. این سامانه موشکی تغییر دهنده شرایط علیه تمامی جنگنده‌های نسل چهارم چون اف 15،16 و 18ای است. در واقع این سامانه بسان جانوری است که شما نمی‌توانید نزدیک آن شوید.

به نوشته این نشریه آمریکایی تنها جنگنده‌های «اف »22»، «اف 35» و بمب‌افکن «بی 2 » قادر به عملیات در مناطق تحت پوشش این سامانه دفاع موشکی هستند. البته متحرک بودن سامانه اس 300 وضعیت را بغرنج‌تر می‌کند.

از دیدگاه این نشریه، دریافت نسخه جدید اس 300 تازه شروع کار است و با رفع تحریم‌ها و افزایش دسترسی ایران به بازارهای جهانی، این کشور احتمالا به نوین سازی ارتش خود خواهد پرداخت.البته شاید با رفع تحریم‌ها نیز سخت افزارهای غربی دور از دسترس ایران باشند و آنگاه این کشور متکی بر مسکو و پکن می‌ماند با این لحاظ که ایران بیشتر متمایل به سخت افزارهای ساخت روسیه است.

نشنال اینترست در خاتمه از احتمال خرید جت‌های جنگنده «سوخو 30 ام 2» که در خدمت نیروی هوایی روسیه نیز می‌باشد، خبر داد و نوشت: ایران اینک تعدادی جنگنده اف 14، میگ29 ،فانتوم، اف 5 و جنگنده چینی اف 6 و 7 که نمونه‌ای از میگ 19 و 21 است، در اختیار دارد.

 در همین رابط «ولادیمیر کوژین» مشاور رییس‌جمهور روسیه در امور همکاری نظامی و فنی به روزنامه روسی «ایزوستیا» گفت که قراردادهای نظامی روسیه با ایران احتمالا به ارزش چندین میلیارد دلار باشد و تهران تا حد خیلی زیادی به خرید تجهیزات نظامی روسیه تمایل دارد.

کوژین تاکید کرد: «تمایل طرف ایرانی بسیار بالاست. آنها واقعا نیاز دارند  تقریبا تمامی نیروهای خود را به روز رسانی کنند.با در نظر گرفتن این مطلب که ایران کشوری بزرگ با نیروهای مسلح بزرگ است، به طور قطع، قرارداد بسیار بزرگی منعقد خواهد شد که چندین میلیارد ارزش دارد».

مشاور «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه تاکید کرد، وقتی تحریم‌های ایران لغو شود، همکاری فنی-نظامی روسیه و ایران شاهد «تحول جدی» خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد