"مخازن آمونیاک" اسرائیل در تیررس موشک‌های حزب‌الله + تصاویر

  

"مخازن آمونیاک" بندر "حیفا" نقطه مهمی برای حمله موشکی حزب‌الله است.
به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ توانمندی موشکی حزب‌الله لبنان نکته‌ای است که رسانه‌ها و مقامات غربی و اسرائیلی به آن اذعان دارند و مقاومت اسلامی  لبنان را جزو 8 تا 10 قدرت برتر موشکی جهان می‌دانند.

**حزب الله بیش از 100 هزار موشک دارد

سردار سرتیپ "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه در این زمینه اظهار داشت:  صدها هزار موشک حزب الله  در زمین کاشته شده و هرجا در سرزمین های اشغالی را لازم باشد هدف قرار می دهد و تا ۲۵  سال اینده اسراییلی وجود نخواهد داشت. 




  
سردار سلامی با بیان اینکه در چند جنگ اعراب از اسراییل شکست خورد، گفت: "بلندی های جولان" و "صحرای سینا" و "کرانه باختری و فلسطین" اشغال شد ؛ اما وقتی شکوفه های انقلاب در جهان اسلام شکفته شد  از سال ۱۹۹۶  تاکنون شکست های مختلفی به صهیونیست ها وارد امد. 

وی با اشاره به شکست های ارتش اسراییل در غرب اسیا عنوان داشت: شعار اسراییل از  "مدیترانه  تا فرات" بود که روی پرچم نحسش دیده می شود ؛ اما فلسطینی ها و لبنانی ها با جهاد باعث شدند تا اسراییل دیوار حایل را ایجاد کند و داستان نهر تا بحر پایان یافت.


"حسین شیخ"  الاسلام مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانمندی نظامی حزب الله عنوان داشت: حزب الله بیش از 100 هزار موشک دارد و آمادگی مقاومت بیش از گذشته است.



حزب‌الله لبنان در حملات موشکی در جنگ 33 روزه جولای و آگوست 2006 بیش از 4000 موشک به شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی شلیک کرد و باعث نگرانی و هراس شدید مقامات "تل‌آویو" شد؛ اما در دو سال اخیر مقامات نظامی و سیاسی اسرائیل تهدید کردند که در صورت لزوم با حزب‌الله جنگ خواهند کرد.



**اشتباه محاسباتی مقامات "تل آویو"

با توجه به اینکه حزب‌الله در سوریه مشغول مبارزه با تروریست‌های تکفیری بوده، لذا مقامات "تل‌آویو" فکر می‌کنند چون حزب‌الله در سوریه مشغول نبرد است، لذا ضربه زدن به آن آسان خواهد بود؛ در صورتی که این موضوع با واقعیت فاصله دارد.


اخیرا "سیدحسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان تهدید کرده در صورتی که جنگ جدیدی علیه مقاومت اسلامی به راه بیفتد، مخازن گاز آمونیاک "حیفا" که در اطراف آن صدها هزار نفر زندگی می‌کنند را با حمله موشکی هدف قرار خواهد داد.








"آوی یسخروف" تحلیلگر مسائل عربی سایت اسرائیلی "واللا" در واکنش به طوفانی که اظهارات اخیر  "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان مبنی بر تهدید به هدف قرار دادن "مخازن آمونیاک" در "حیفا" به راه افتاده و واکنش‌های گسترده و جنجال بی سابقه‌ای در محافل امنیتی در پی اظهارات وی ایجاد شده، گفت: ما هیچ گزینه‌ای در پیش رو نداریم، ما باید به صورت ویژه اظهارات "حسن نصرالله" را پوشش دهیم؛ چرا که از نظر ما او یک ستاره رسانه‌ای است. درست است که موقعیت او در نزد ما در سال‌های اخیر اندکی کاهش پیدا کرده بود، اما وی بار دیگر سعی دارد به جایگاه بالای خود بازگشته و اسرائیل را تهدید کند و متأسفانه ما با حرارت این موضوع را می‌پذیریم.


"عودید بن عامی"  فعال رسانه‌ای شبکه دو رژیم صهیونیستی نیز به موضوع دنباله‌روی اسرائیل از تهدیدات "سید حسن نصرالله" بر ضد افکار عمومی رژیم صهیونیستی در مراحل مختلف اشاره کرده و گفت: اولاً من اعتقاد دارم که نصرالله در گذشته نیز ثابت کرده است که انسان دروغ‌گویی نیست. وی همواره مسائل مستندی را مطرح می‌کند. بله  "مخازن آمونیاک" در کنار بیش از یک میلیون نفر است و این موضوع بسیار خطرناک است.

وی افزود: موضوع دوم اینکه "گادی ایزنکوت،" رئیس ستاد ارتش اسرائیل دیروز گفت که حزب الله توان موشکی خود را تا حد بسیار مهمی ارتقاء داده است. من اظهارات "نصرالله" را باور می‌کنم.  "بن عامی" خاطرنشان کرد: هنگامی که  "نصرالله" می‌گوید من این بار قادر به هدف قرار دادن  "مخازن آمونیاک" در خلیج  "حیفا" هستم؛ باید این اظهارات را با جدیت تمام پذیرفت. 


شهرداری حیفا نیز ضمن تاکید بر لزوم انتقال مخازن حاوی مواد شیمیایی، باقی ماندن این مخازن در حیفا را جنایتی دانست که در چند دهه اخیر علیه ساکنان خلیج حیفا صورت گرفته است.







پایگاه اینترنتی روزنامه السفیر لبنان نیز پنجشنبه در یادداشتی به قلم "حلمی موسی" کارشناس مسایل داخلی رژیم صهیونیستی نوشت: دبیرکل حزب الله لبنان با مطرح کردن این هشدار که هدف قرار دادن مخازن عظیم مواد شیمیایی در خلیج "حیفا"، آسیب هایی معادل انفجار بمب هسته‌ای به  "تل آویو" وارد خواهد کرد و موجب بروز بحث و جدل در اسرائیل درباره خطر این مخازن شد که از زمان پایان جنگ دوم لبنان در سال 2006 تاکنون ادامه دارد.


شهرک‌نشینان سرزمین‌های اشغالی بارها اعلام کرده‌اند که مخازن گاز آمونیاک شهر بندری  "حیفا" برای آنها بسیار خطرناک بوده و باید به بیرون از شهر انتقال یابد که البته تهدید دبیرکل حزب‌الله نگرانی را در سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرده است.




**توپولوژی "مخازن آمونیاک حیفا"

مخازن گازی سرزمین‌های اشغالی با تمرکز بر حیفا بیش از 15 هزار تن گاز دارد و اطراف این مخازن گازی آمونیاک 800 هزار تا یک میلیون نفر زندگی می‌کنند و در صورتی که اسرائیل قصد حمله نظامی به جنوب لبنان را داشته باشد؛ این مخازن هدف خوبی برای پاسخ موشکی است.



"مخازن گاز آمونیاک" بندر "حیفا" به اندازه‌ای برای شهرک‌نشینان صهیونیست خطرناک است که با یک حمله موشکی محدود حزب‌الله می‌تواند به صدها هزار نفر آسیب جدی برساند و مقامات  "تل‌آویو" به خوبی از این موضوع آگاه هستند.



موشک‌های حزب‌الله از جنوب لبنان یا از جنوب غرب سوریه می‌توانند اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت قرار دهند و در این پروسه حزب‌الله می‌تواند از موشک‌های زمین به زمین "اسکاد" و "فاتح" و ... استفاده کند.



موشک‌های حزب‌الله در بردهای مختلف توانمندی آن را دارند که در صورت لزوم باعث نشت "گاز آمونیاک" در بندر  "حیفا" شود و این موضوع می‌تواند ضربات جدی به اسرائیل وارد آورد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد